آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۲
ورزش
۴

شروع موفق فغانی در لیگ استرالیا

داور مطرح ایران، آنجا آقاقلدره نیست!

علیرضا فغانی، داور مطرح فوتبال ایران بعد از مهاجرت به استرالیا اولین قضاوتش را در هفته اول رقابت های فوتبال این کشور با موفقیت انجام داد تا همه کارشناسان فوتبال و رسانه ها به تمجید از او بپردازند.

فغانی در اولین قضاوتش در لیگ استرالیا در هفته اول رقابت های فوتبال باشگاهی این کشور، بازی دو تیم وسترن سیدنی و سنترال کوئست را سوت زد که با برتری 2 بر یک تیم وسترن سیدنی به پایان رسید. به اعتراف رسانه ها و کارشناسان فوتبال استرالیا، فغانی یک قضاوت سطح بالا را در یک بازی سخت از خود به نمایش گذاشت.

فغانی در این بازی سه بار از کارت زرد و یک بار از سیستم داوری ویدئویی VAR استفاده کرد و بعد از استفاده از کمک داور ویدئویی اعلام ضربه پنالتی کرد. رسانه های استرالیایی قضاوت او را سطح بالا توصیف کرده و نوشتند که او توانست این بازی دشوار را به خوبی کنترل کند. فغانی که در سال های اخیر مسابقات مهم و بزرگی را در عرصه های بین المللی قضاوت کرده است، در کشور ما توسط برخی ها «آقاقلدره» خطاب می شد، اما در استرالیا همه به تمجید از او پرداخته اند.

اولین قضاوت علیرضا فغانی در لیگ استرالیا همان طور که گفته شد نظر مثبت رسانه ها و کارشناسان بین المللی فوتبال را به همراه داشت و این می تواند یک شروع فوق العاده برای یکی از بهترین داوران حال حاضر فوتبال جهان باشد.

سایت نیو کستل هرالد استرالیا به تمجید از قضاوت اول داور ایرانی پرداخت و نوشت: علیرضا فغانی داور سرشناس ایرانی همان طور که از او انتظار می رفت داوری کرد و بازی سختی را با موفقیت پشت سر گذاشت.