آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۲
ورزش
۴

سیدمحمد موسوی در لهستان: چالشی جدید را انتخاب کردم

مدافع وسط تیم ملی والیبال ایران به صورت رسمی در تیم اولشتین لهستان معرفی شد. او در این مراسم گفت که در بهترین زمان یک چالش جدید را انتخاب کرده است. مراسم معارفه و نشست خبری سیدمحمد موسوی، ملی پوش والیبال ایران در تیم جدید خود اندیکپول اولشتین لهستان به همراه رئیس هیات مدیره و حامی مالی تیم برگزار شد.

توماش یانکوفسکی که ریاست هیات مدیره تیم والیبال شهر اولشتین در شمال لهستان را به عهده دارد در شروع نشست خبری گفت: اواسط جولای مطلع شدیم «آوریل تیلور» مصدوم شده است. او نیاز به جراحی داشت و قادر نبود تا شش ماه بازی کند. مدت زیادی را برای تمدید و نحوه تنظیم قرارداد با این بازیکن آمریکایی مطالعه و بررسی کردیم ولی فصل بسیار سخت و طولانی پیش روی ما بود و از طرفی شروع لیگ هم برای ما اهمیت زیادی داشت. از حق خودمان استفاده کردیم و قراردادی با تیلور بسته نشد. سپس شروع به بررسی و انتخاب یک مدافع وسط با کیفیت جهانی کردیم و خوشبختانه توانستیم با سید قرارداد ببندیم. به نظر من او یکی از بهترین بازیکنان جهان است. مذاکراتی بسیار طولانی با موسوی داشتیم و خوشبختانه با کمک کنسولگری لهستان در ایران، مشکلات حضور این بازیکن در لهستان برطرف شد.

محمد موسوی نیز که نخستین حضور خود در لیگ های خارجی را تجربه می کند، اظهار کرد:

32 سال دارم و در بهترین زمان ممکن دست به این چالش جدید زدم. قبل از این فقط در ایران بازی کرده ام و با وجود پیشنهادهای متعدد، ترجیح دادم در کنار خانواده و دوستانم باشم ولی حالا به این نتیجه رسیدم که بهترین زمان برای کسب تجربه جدید و ترک کشورم است. پلاس لیگا، یکی از سه لیگ برتر جهان است. نکات مثبت زیادی در مورد آن شنیده ام و به همین  دلیل تیم اولشتین را انتخاب کردم.

وی افزود: برای حضور در لهستان با میلاد عبادی پور و اوکاش ژیگادوو، مشورت کردم و هر دوی آنها از نکات خوب لیگ لهستان برایم تعریف کردند. ماتیوش میکا را به خوبی می شناسم چون در بازی های ملی به دفعات مقابل هم قرار گرفته بودیم. خیلی خوشحال شدم که می توانم در کنار او در تیم اولشتین بازی کنم.