آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۸۱
ورزشی
۱۵
نظر کارشناسنان

بازی هجومی؛ خصوصیت تیم ویلموتس

تیم ملی سه شنبه شب در سومین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف بحرین می رود. دیداری که در منامه برگزار می شود و از اهمیت بیشتری نسبت به بازی با کامبوج به لحاظ فنی برخوردار است. در این خصوص تعدادی از کارشناسان فوتبال ایران نظرات خود را درباره شرایط تیم ملی مطرح کرده اند.

حشمت مهاجرانی، سرمربی تیم ملی در جام جهانی 1978 گفت: «حقیقت و ماهیت فوتبال ایران همین نمایشی بود که برابر کامبوج دیدیم. صحبت من در مورد نتیجه یا برد پرگل نیست، بلکه منظورم ارائه یک بازی تهاجمی است. در این بازی اندازه 4 سال مربیگری کی روش در تیم ملی گل زدیم و الان است که باید افسوس بازی پرتغال یا اسپانیا را بخوریم که این شانس را برای شکست دادن آنها داشتیم تا به دور بعدی جام جهانی  2018 روسیه راه پیدا کنیم. در بازی بعد هم مقابل بحرین بازی داریم که در منطقه گاهی اوقات گربه سیاه بوده ولی بعید می دانم بتواند ایران را متوقف کند. تیم ما از لحاظ روحی و جسمی شرایط خوبی دارد و می توانیم به برد برسیم. خوشبختانه 3 مهاجم ما هم در بهترین شرایط قرار دارند و خط هافبک هم بخوبی آنها را در موقعیت گل قرار می دهند.»

جلال طالبی، سرمربی تیم ملی در جام جهانی 1998 فرانسه نیز اظهار داشت: «مهم ترین نتیجه گیری از برد پرگل تیم ملی، میل به گلزنی است که در تاکتیک و استراتژی مدنظر مارک ویلموتس وجود داشت. دیدگاه او با تفکرات کارلوس کی روش کاملا متفاوت است. او به ساختار تیم ملی برای گلزنی توجه می کند و کی روش علاقه زیادی به فوتبال دفاعی داشت. البته از کی روش نمی توان به خاطر داشتن چنین سیستمی گله داشت. او در کارش بهترین بود و سیستم مد نظرش را در زمین پیاده می کرد. ویلموتس هم می خواهد تیم را با تفکرات خودش همراه کند. البته بحرین قوی تر از کامبوج است اما در مقابل قدرت فوتبال ایران حرفی برای گفتن ندارد. ایران از این بازی ها می تواند به عنوان دیدارهای تدارکاتی برای شناخت خود استفاده کند.»