آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۷
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

  33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

درود و رحمت خداوند به فرزندان روح ا...، سربازان سبزپوش و عزت آفرین سپاه. انتظار جبهه مقاومت به ویژه ایران اسلامی عزیز از شما این است که حسب نظر رهبر معظم انقلاب، به هر کشوری که به نفتکش کشور عزیزمان حمله کرده چنان درسی بدهید که دیگر چنین هوسی در سر نپروراند.

دولابی

همان طوری که می دانیم نقش ترکیه در همراهی با تکفیری ها به ویژه فرزند اردوغان بر کسی پوشیده نیست. بلندپروازی دولتمردان ترکیه سرانجام همان بلایی را بر سرشان می آورد که بر سر بن سلمان ها در حمله به یمن آورد. در آن ایام برخی وادادگان داخلی در پست های دولتی و در دانشگاه ها نیز با همین نظر اردوغانی همراهی کردند که لازم است حال که بسیاری از امور شفاف شده است به جرم اینها نیز رسیدگی شود و بدانند همراهی با دشمنان بی هزینه نیست.

طورانی - جانباز

می خواستم از روزنامه کیهان به خاطر تیتر و عکس صفحه اول بسیار حق مدارانه اش تشکر کنم. اینکه برخی به این روزنامه می تازند، باعث نمی شود که چشممان را بر روی حق ببندیم، کیهان حرف حقی زده است. خداقوت.

8738—0912

تیتر راهیان آزادگی و قربانیان آزادی، خیلی بجا و قشنگ بود.

7633—0910

خدا نگذرد از کسانی که تسلیم فشار فیفا درباره جنسیت تماشاگران مسابقات فوتبال مردان شدند. یکی از سران غربی اظهار داشت فشار به جمهوری اسلامی جواب می دهد! قطعا هدف این است که فردا مطالبات دیگری را علم کنند.

8902—0914

آیا همه مشکلات کشور حل شده بود و فقط با رفتن 3500 خانم به استادیوم کل مشکلات حل شد؟ روزنامه های زنجیره ای جمعیت میلیونی بانوانی را که مسیر نجف و کربلا را طی می کنند نادیده می گیرد و هیچ اشاره ای به این رخداد بی نظیر نمی کنند.

شکیبا

خوب است رئیس جمهور محترم در زمان باقیمانده از مسئولیتش مثل 6 سال قبل عمل نکند و به جای وارد شدن در بازی های مخرب سیاسی و دوگانه سازی ها و حمایت از قانون شکنان ضدنظام، تمام توان خود را برای بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی و... که مقصر اصلی و نهایی آن هم عملکرد خودش و دولتش می باشد صرف کند تا اندکی از مشکلات اقتصادی مردم جبران شود.

6043—0916

فردی که در چندین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، خبرگان و دو دوره ریاست جمهوری از فیلتر نظارت استصوابی گذشته و به قانون اساسی سوگند یاد کرده که حافظ آن باشد به جای دفاع از قانون که نظارت شورای محترم نگهبان هم جزء آن است و برخلاف سوگند خویش در برابر  قانون قد علم می کند؟

علیمردانی

با ورود زنان به ورزشگاه آزادی دولتمردان می خواهند مردم را از مطالبات اصلی خود منحرف نمایند ولی بدانند دیر یا زود کسانی که خون مقدس خویش را برای اعتلای پرچم لااله الاا... و... برافراشتند و کشور را به آنان سپرده اند از آنان نخواهند گذشت و یقه شان را خواهند گرفت.

گنجی - جانباز

کیهان باید این تیتر را انتخاب می کرد: با رفتن چند زن و دختر به ورزشگاه در دولت تدبیر، بیکاری، تورم، فساد اقتصادی، رکود، مسکن و اجاره بها و... حل شد! علی برکت ا...

3991—0938

دولتمردان بجای حاشیه سازی مشکل معیشت مردم را حل کنند دبیر بازنشسته ای را می شناسم که 7 ماه است گوشت قرمز و 2 ماه است که گوشت سفید نتوانسته است تهیه کند.اینها حقوق بگیرند کسانی که نه شغل و نه بیمه ای دارند چگونه صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند؟

2977—0933

از رسانه برون مرزی درخواست می شود فیلم قلاده های طلا که مربوط به فتنه 88 کشورمان بود را برای مردم عراق و سایر کشورهایی که در معرض این فتنه ها هستند پخش کنند.

حسینی - قم

دلار حدود 20 هزار تومان به 11 هزار تومان کاهش یافته ولی متاسفانه بسیاری از اجناس که بهایشان به بهانه دلار بالا رفته بود دیگر راضی به کاهش قیمت ها نیستند و مسئولان اجرائی نیز به این مسئله ضروری توجهی ندارند.

9149—0910

بیش از 16 ماه از عقد واگذاری خودروی صنعتی آذربایجان (ام جی) می گذرد ولی به بهانه های مختلف از تحویل خودرو امتناع می ورزند. از وزارت صمت درخواست می شود نظارت بیشتری به امثال این مجموعه اعمال نماید تا مشتریان بیش از این متضرر نشوند. ما جز تحویل خودرو به هیچ اقدام شرکت راضی نخواهیم شد.

علیپور

زنبورهای مدیترانه مرکبات مردم مازندران را با خطر جدی مواجه کرده و خسارت زیادی وارد کرده اند. متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی با این همه متخصص و کارشناس اقدام موثری برای از بین بردن این زنبورها نداشت و کشاورزان متضرر شدند.

هندویی- مازندران

مادرم فلج و تحت پوشش بهزیستی است و به پول سهام عدالت شدیدا نیازمند است. از  مسئولان امر درخواست می شود مشکل ما مردم را با آزاد کردن فروش سهام عدالت برطرف نمایند.

6038—0930

روی پل سواره رو ضلع جنوبی خیابان انقلاب، حد فاصل تقاطع دروازه دولت تا تقاطع خیابان شهید نورمحمدی (تنکابن سابق) حدود 15 چراغ روشنایی قریب به یک سال است که شبانه روز روشن هستند طوری که لامپ ها بعضا نیمه سوخته شده اند. طی این مدت بارها با سامانه 137 و 1888 شهرداری تهران تماس گرفته ایم ولی متاسفانه هیچ ترتیب اثری نداده اند. چرا؟

شاه محمدی

در جاده کاشان- نطنز ورودی چهار روستای 1- خرمدشت 2- نصرآباد 3- زنجانبر 4- جهق قرار دارد که اداره راه و شهرسازی کاشان یک سال قبل زیرسازی این مسیر را آماده و بدون آسفالت رها کرده است. با توجه به آسفالت نکردن، زیرسازی نیز به مرور از بین می رود. لذا از مسئولین امر درخواست می شود با آسفالت کردن این مسیر هم رفت و آمد مردم این چهار روستا را تسهیل کنند و هم مانع خراب شدن زیرسازی جاده شوند.

منتخبی- کاشان

به عنوان یک فرهنگی بازنشسته به ناچار مشغول کارم تا بتوانم از عهده مخارج زندگی با این گرانی و تورم برآیم. کارفرما به شدت از ما کار می کشد و در قبال این همه کار  مبلغ ناچیز 600 هزار تومان در ماه می دهد. دولت به بازنشستگان وام قابل توجهی بدهد تا از این وضع خارج شوند.

4253—0937

مردم باید فرار مالیاتی افرادی را که به جای استفاده از کارت خوان، تقاضای دریافت وجه نقد می کنند به شماره 1526 معرفی کنند.

9890—0915

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنگام اخذ رای اعتماد قول همسان سازی حقوق بازنشستگان را داد ولی با گذشت بیش از 2سال هیچ خبری از اجرای آن نیست اما برای حذف یارانه قشر کارگر و... خیلی سریع اقدام کرد. قشر بازنشسته تامین اجتماعی با یک میلیون کمتر و کمی بیشتر چگونه می تواند با این تورم و گرانی یک ماه زندگی خود را سپری کند؟

علی حسین پور- نظرآباد کرج

برخی مجریان و هنرمندان در اجرای برنامه های خود توجهی به ایام حزن اهل بیت ندارند و از یک تسلیت خشک و خالی هم دریغ می ورزند مثل جشنواره کارآفرین که از شبکه یک پخش می شود. کارگردان باید تذکرات لازم را به مجریان بدهد.

خانم نادری

برخی بیمارستان های تخصصی و خصوصی دختران فارغ التحصیل مامایی، پرستاری و... را برای بیگاری و عروسک بودن می خواهند. وقتی یک فارغ التحصیل متدین برای کار مراجعه می کند با شنیدن توصیه های غیرمنطقی متولیان امر ضمن احساس شرم، ترجیح می دهد قید کار در بیمارستان را بزند. متاسفانه تمام راه ها را به روی جوانان متعهد و متخصص بسته اند. در حالی که برای یک زایمان 13 میلیون تومان می گیرند راضی نمی شوند در طول یک ماه به یک ماما بیش از یک میلیون و نیم حقوق پرداخت نمایند. از وزیر بهداشت و وزیر کار درخواست نظارت بیشتری می رود.

یک هموطن فارغ التحصیل

از دستگاه قضایی درخواست می شود به داد سهامداران پتروشیمی استان گلستان برسند تا بتوانند حقشان را بگیرند.

8495—0911