آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۷
اخبار کشور
۳

دادستان کل کشور: پنج قاضی فاسد عزل شدند

دادستان کل کشور گفت: برای از بین بردن جرم باید دستگاه قضایی از آلودگی مبرا باشد و هیچ تعارفی هم با هیچ کس در هیچ سمتی نیست به طور مثال روز شنبه پنج قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم معارفه محمدحسین درودی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید مشهد گفت: باید اجازه جولان از تعداد اندکی قاضی که باعث بدنامی می شوند گرفته شود و دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند.

وی اظهار داشت: در دستگاه قضا موظفیم در راستای رونق اقتصادی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور آنچه را که در توان داریم در کنار مسئولان اجرایی به کار گیریم و هیچ مرکز تولیدی به علت مشکلات قضایی نباید تعطیل شود و یا دچار کندی کار باشد. منتظری با تاکید بر اینکه دادستان ها و مسئولان قضایی باید مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنند، ادامه داد: امروز در جبهه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و نفوذ در حال نبرد و جنگ با دشمن هستیم.

وی افزود: پیشرفت های علمی، نظامی و موشکی ملت ایران در حدی است که دشمن در برابر آن عاجر مانده است از این رو باید این مسیر با قوت ادامه یابد و اقتصاد مقاومتی تقویت شود. وی ادامه داد: دستگاه قضا از زمان تشکیل شورای عالی اقتصاد توسط مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد نیز ورود کرده است و مسئولان دستگاه های اجرایی هم باید در این عرصه جهادگونه ورود کنند و  هیچ بهانه ای در حوزه اقتصاد کشور وجود ندارد. دادستان کل کشور گفت: دستگاه های اجرایی باید مشکلات اجرایی را حل و فصل کنند و رفع موانع از جمله بوروکراسی اداری و قوانین و مقررات دست و پا گیر بر عهده دستگاه های اجرایی است اما در این حوزه کندی کار وجود دارد. وی با تاکید بر تلاش دادستان ها برای رفع موانع تولید اضافه کرد: نظارت بر زندان و زندانیان، جلوگیری از بازداشت های غیرضرور و مدیریت صحیح در صدور قرارها، تلاش برای حل و فصل دعاوی، برخورد کافی با سرقت و سارقان که امنیت را از جامعه گرفته اند و باز اجتماعی کردن زندانیان از دیگر وظایف دادستان هاست.

پیش از این غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد بود که شهریورماه امسال به سمت ریاست کل دادگستری خراسان رضوی منصوب شد.

محمدحسین درودی نیز سمت های معاونت دادستانی و سرپرستی دادسرای ناحیه 9 مشهد و معاونت قضایی دادگستری خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود دارد.