آرشیو دو‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۸۱
سیاسی
۲

اخبار

عزل 5 قاضی فاسد

دادستان کل کشور از عزل 5 قاضی فاسد خبر داد. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: برای از بین بردن جرم باید دستگاه قضایی از آلودگی مبرا باشد و هیچ تعارفی هم با هیچ کس در هیچ سمتی نیست به طور مثال روز گذشته پنج قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم.  وی افزود: بیش از 11 هزار قاضی در دستگاه قضا فعالیت می کنند و باید اجازه جولان از تعداد اندکی که باعث بدنامی می شوند گرفته شود و دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند. محمدحسین درودی جایگزین غلامعلی صادقی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مشهد شد.

رئیس مجلس عازم بلگراد شد

علی لاریجانی، رئیس مجلس صبح دیروز به منظور حضور در اجلاس بین المجالس جهانی (IPU) تهران را به مقصد صربستان ترک کرد. وی پیش از ترک کشور به مقصد صربستان، اهداف و برنامه های این سفر را در جمع خبرنگاران تشریح کرد و با تاکید براینکه تبعیت ازقوانین بین المللی گمشده امروزاست، بیان داشت: بویژه در چند سال اخیر عملا قوانین و تعهدات بین المللی زیرپا گذاشته می شود، از این رو فکر می کنم این موضوع از مسائل اساسی دنیای امروزاست و باید به آن پرداخت تا قوانین و تعهدات بین المللی محترم شمرده شود.  لاریجانی گفت: دراین سفر درخدمت همکاران هستیم تا در بخش هایی چون امور زنان، جوانان، موضوعات مهم و گوناگون دنیا شرکت و بحث کنند. علی لاریجانی دراین سفرعلاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی این اجلاسیه با روسای پارلمان های کشورهای مختلف دیداروگفت وگوخواهد کرد.

ایراد شورای نگهبان به طرح  تشکیل وزارت بازرگانی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به جلسه دیشب این شورا گفت: اعضای شورای نگهبان نسبت به طرح تشکیل وزارت بازرگانی یک ایراد را وارد کردند.به گزارش تسنیم ،وی با اشاره به ایراد این شورا نسبت به طرح تشکیل وزارت بازرگانی، گفت : اعضای شورای نگهبان تبصره یک ماده یک طرح تشکیل وزارت بازرگانی، مصوب مجلس را مغایر اصول 85 و 133 قانون اساسی دانستند.ایراد شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت بازرگانی در قالب نامه ای به مجلس اعلام شده است