آرشیو دو‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۷
شهرستان ها
۷

ضرورت راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در روسیه

ساری- خبرنگار کیهان: استاندار مازندران در دیدار با مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بر راه اندازی مرکز لجستیک و پایانه بین المللی صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران در روسیه تاکید کرد.

احمد حسین زادگان با بیان اینکه 70 درصد اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است.

عدم استمرار و پیگیری مصوبات در تفاهم نامه ها را مهم ترین معضل پیش رو در روابط اقتصادی بین المللی دانست و اظهار داشت: ایجاد روابط اقتصادی، ارتباط مستمر و اجرایی شدن برنامه ها منجر به توسعه اقتصادی دو استان خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز لجستیک و پایانه بین المللی صادرات محصولات کشاورزی مازندران در یکی از بنادر جنوبی روسیه در این سفر پیگیری شد، تصریح کرد: چگونگی عملیاتی شدن برنامه های توسعه روابط اقتصادی، حضور سرمایه گذاران روسی در مازندران، ارتباط بین استان ولگاگراد و مازندران و استفاده بهینه از ظرفیت سرای تجاری مازندران در ولگاگراد در نشست با استاندار ولگاگراد بررسی شد.

استاندار مازندران با اشاره به رایزنی ها و برنامه ریزی صورت گرفته جهت عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی کشورهای اوراسیا، گفت: ارتباط اقتصادی با اعضای اوراسیا موجب افزایش صادرات و رونق اقتصادی کشور و استان مازندران را در پی خواهد داشت.