آرشیو یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۴۲
اقتصاد
۴
نگاه

طرح جدید افزایش 50 درصدی مستمری بازنشستگی روستاییان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: بر اساس رایزنی های انجام شده با تامین اجتماعی، انواع جدیدی از مدل های بازنشستگی برای گروه های مختلف شغلی روستایی در نظر گرفته شده است که امکان افزایش 50 تا 60 درصدی مستمری بازنشستگان را فراهم می کند.

به گزارش تسنیم، محمد امید در نشستی خبری به مناسبت ششمین روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: اینترنت 36 هزار و 300 روستای کشور تامین شده است و به عبارتی 93 درصد روستاهای کشور به اینترنت مجهز شده اند که 10 برابر قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم است.

وی افزود: تعداد خانه های روستاهای برخوردار از طرح مقاوم سازی خانه های روستایی به 35 درصد رسیده که در مقایسه با گذشته 43 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: 20 هزار میلیارد تومان به بهیاری های روستایی داده شده که 17 هزار میلیارد تومان آن در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.

امید تصریح کرد: 35 هزار روستای کشور به آب آشامیدنی دسترسی دارند که در مقایسه با دولت دهم 45 درصد رشد داشته و همچنین طرح های هادی از 34 درصد به 47 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سالن های ورزشی در این فاصله زمانی از 563 به 937 مورد رسیده و همچنین تعداد مدارس به 56 هزار مدرسه ارتقا یافته است. کانون های فرهنگی مساجد نیز از 800 مورد به هزار و 356 کانون رسیده است.معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: به طور هفتگی به 47 روستای کشور گازرسانی، به 30 روستا آب رسانی، به 25 روستا برق رسانی می شود و 99 روستا مجهز به اینترنت می شوند.