آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۳
ورزش
۱۷

ادامه شگفتی سازی تنیسور روس در مسابقات مسترز

مدودف قهرمان چین شد

دنیل مدودف با روندی که سال 2019 در تنیس طی کرده، به خوبی نشان داده که عزم خود را برای رسیدن به رتبه یک جهان جزم کرده است. با احتساب مسابقه دیروز در چین، این تنیسور 23 ساله روس در سال 2019 در شش فینال پیاپی شرکت کرده که در چهار مورد آن به قهرمانی رسیده است. او که در مسیر رسیدن به فنیال توانسته بود فونینی و سیپسیتاس را شکست دهد، در بازی فینال مقابل الکساندر زورف آلمانی قرار گرفت و با اقتدار حریف خود را در دو ست شکست داد.

در حالی که پیشتر زورف توانسته بود هر چهار دیدار قبلی خود را برابر مدودف با برد به پایان برساند ولی مدودف که این روزها در شرایط بسیار خوبی قرار دارد توانست با ارائه یک بازی برتر و حساب شده در دو ست و با امتیازهای 4-6 و 1-6 حریف خود را شکست دهد و در این مسابقات هزار امتیازی به قهرمانی برسد. با این موفقیت او توانست دومین عنوان مسترز و هفتمین عنوان حرفه ای خود را کسب کند. مدودف 23 ساله در مسابقات مسترز سینسیناتی توانست اولین عنوان مسترز خود را به دست آورد.

تنیسور شماره 4 جهان برای چهارمین بار در سال 2019 جام قهرمانی را بالای سر برد و رکورد 29 برد و سه باخت را به ثبت رساند. او در این مدت 59 برد به دست آورد و بالاتر از دیگر تنیسورها قرار گرفت. مجموع جوایز نقدی این مسابقات، هفت میلیون و 473 هزار و 620 دلار است و گفته می شود از این مقدار، یک میلیون و 400 هزار دلار به قهرمان تعلق می گیرد.