آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۳
حوادث
۱۹

جزئیات سیل در شهرهای استان گیلان

سیل دوباره با باران آمد

بارش باران و بالا آمدن آب در شهرستان صومعه سرا منجر به ناپدیدشدن یک نفر شد.

رضا اسلامی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گیلان به ایسنا گفت: براثر بارش باران و بالا آمدن آب در شهرستان صومعه سرا، دو کارگر مرغداری که در حال بازگشت از کار بودند از روی پل به داخل آب سقوط کردند که یک نفر با کمک مردم نجات یافت و نفر دوم ناپدید شد. این بارش ها باعث بروز خسارت زیادی در بخش های مختلف شده است.

وی افزود: طغیان آب در رودخانه گل سفید، دریاکنار، کمال الدین پشته از حوزه شهرستان لنگرود به بیشترین آبگرفتی های ناشی از بارش شدید باران در استان منجر شد. شهرستان های تالش، ماسال، صومعه سرا، شفت، فومن، رضوانشهر، لنگرود و املش نیز درگیر باران بودند که تاکنون چهار پل به دلیل بارش باران در شهرستان های اسالم، املش، شفت و صومعه سرا تخریب شده است. نیروهای امدادی و کمک رسان در آماده باش کامل قرار دارند. هفت واحد مسکونی در شهرستان ماسال نیزدچار آبگرفتگی شده است.

با توجه به بارندگی و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق، اوضاع شهرستان های استان تحت کنترل است.

همچنین این بارش ها موجب قطع راه ارتباطی در سه روستا، تخریب تعدادی پل و طغیان رودخانه ها شده است بارش ها موجب رانش زمین در ورودی روستای هلوسرای اولیا شد که طی آن خانه ای تخریب و خودروی پارک شده کنار آن نیز زیر آوار رفت. یکی از اهالی این خانه هنگام فرار از ناحیه دست دچار آسیب شد.

یونس محمودی فرماندار املش نیز از تخریب پل شبخوسلات این شهرستان بر اثر بارندگی های شدید خبر داد و گفت: با تخریب این پل در بخش رانکوه، ارتباط سه روستای گرکرود، گلستان سرا و رودگوابر قطع شده است.

او ادامه داد: برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت های مالی و جانی، پل های روستاهای لگموج، شکرپس و خرشتم تا اطلاع ثانوی مسدود است.  یک واحد مرغداری نیز در روستای کشکلایه املش دچار آبگرفتگی شد که تلفاتی بر جای گذاشت.