آرشیو سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۸
اخبار کشور
۳

دامغان میزبان چهارمین اجلاس بین المللی «مجاهدان در غربت»

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت مجاهدان در غربت گفت: چهارمین اجلاس بزرگداشت «مجاهدان در غربت»، همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) در ششم آبان ماه آینده به میزبانی سالن همایش های دانشگاه دامغان برگزار می شود.

محمد سالاریان زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: این بزرگداشت، به منظور حماسه آفرینی مسلمانان کشورهای یمن، بحرین، نیجریه، فلسطین، لبنان و مسلمانان میانمار که فریاد مظلومیت آن ها در جهان طنین انداز شده است برگزار می شود.

وی اظهار داشت: چهارمین اجلاس «مجاهدان در غربت» با حضور اندیشمندان 38 کشور جهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: اجلاس «مجاهدان در غربت» امسال با محوریت تجلیل از مجاهدت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و تقدیر از مقام شامخ رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی برگزار می شود.

سالاریان زاده از حضور بیش از 180 اندیشمند و فرهیخته از 38 کشورجهان در این اجلاس خبر داد و گفت: در 2 ماه اخیر، نشست های مختلف اعضای کمیته های اجرایی با مسئولان و مدیران ارشد فرهنگی و علما و مراجع تقلید از جمله آیت الله عبدالله جوادی آملی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی متولی  آستان قدس رضوی، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه ،سید عباس صالحی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، رئیس سازمان صداوسیما، رئیس جامعه المصطفی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و گزارشی از روند برگزاری همایش ارائه شده است.

سالاریان تصریح کرد: خانواده شیخ زکزاکی، شیخ عیسی قاسم و خانواده شهدا و جانبازان محور مقاومت اسلامی در این اجلاس حضور پیدا می کنند.