آرشیو سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۸
اقتصادی
۴

به دلیل بی هنری مدعیان اقتصاد آزاد، خصوصی سازی هپکو شکست خورد

بر اساس اطلاعیه فرابورس که از دولتی کردن دوباره هپکو خبر داد، خصوصی سازی در این شرکت، شکست خورد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان فرابورس رسما طی اعلامیه ای با انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو از شرکت هیدرواطلس به دولت موافقت کرد. پیش از این سهام عمده شرکت هپکو در اختیار شرکت هیدرواطلس بود.

در اطلاعیه ای در فرابورس آمده است: به اطلاع سهامداران محترم می رساند بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، موضوع نامه شماره 122/55330 مورخ 21/7/1398 سازمان بورس و اوراق بهادار، با نقل و انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو از شرکت هیدرواطلس به دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از ساعت معاملات و انجام تسویه آن به صورت خارج از اتاق پایاپای موافقت شده است.

گفتنی است، انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در حالی رسما اتفاق افتاده است که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه هپکو دولتی نشده است، در این رابطه اظهار داشته، سازمان خصوصی سازی با وکالت بلاعزل از سوی سهامدار قبلی فرایند قانونی واگذاری شرکت را طی می کند.

به گفته محمدتقی آبایی هزاوه، این شرکت به هیچ وجه دولتی نشده است. مگر می شود شرکتی واگذار شود و دوباره به دولت برگردد؟ این اتفاق در شرایط خاص رخ می دهد.

گفتنی است، لیبرال ها و غربزده ها همواره داعیه دار خصوصی سازی اقتصادی و اقتصاد بازار آزاد بوده اند اما از آنجا که هنری جز حرف زدن ندارند، در این امر نه تنها توفیقی نداشته اند بلکه خسارات جبران ناپذیری با اختصاصی سازی به اقتصاد کشور زده اند. برخی از غربزده های فعلی که در دهه 60 سنگ عدالت از طریق اقتصاد کمونیستی را به سینه می زدند و همه منابع را از مردم و حتی جبهه ها دریغ کردند بعدها طرفدار آزادی غربی از راه شیوه های لیبرالی شدند و منابع را به نام خصوصی سازی به کام دوستان و اطرافیان خود ریختند اما به عدالت و آزادی مد نظر جمهوری اسلامی عمل نکردند. حاصل مدیریت این افراد در دولت ها که حتی در دولت نهم و دهم نفوذ داشتند، اقتصادی شترمرغی است که می توان آن را سرمایه داری دولتی با تلفیق دو شیوه سرمایه داری دولت و سرمایه داری دولتمردان نامید.