آرشیو سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۸
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید روح الله مهرابی

مدافع حرمی که فدای زائران اربعین شد

اگر امروز میلیون ها نفر از ایران و اقصی نقاط جهان، با امنیت خاطر به راهپیمایی باشکوه اربعین می پیوندند، قطعا به دلیل از خودگذشتگی مدافعان حرم است که مسیر نجف تا کربلا را از لوث وجود تروریست های تکفیری پاک کردند.

شهید مدافع حرم روح الله مهرابی یکی از دلاورمردانی بود که به طور مستقیم در راه برقراری امنیت در مسیر نجف تا کربلا به شهادت رسید. وی از دانشجویان ممتاز دانشگاه بود که در رشته مهندسی برق تحصیل کرد. قصد ادامه تحصیل داشت اما وقتی مسئله خطر تکفیری ها و تهدید حرمین عسکریین پیش آمد، عزم نبرد کرد. همسرش گفته که در زیارت امام رضا(ع) از آن حضرت خواست تا بتواند راهی کربلا شود و مدتی عازم عراق شد. وی به طور داوطلبانه به جمع مدافعان حرم پیوست و در تاریخ دوم اردیبهشت سال 1393 شربت شهادت را نوشید.

روح الله مهرابی در عملیات عاشورا در عراق به شهادت رسید. همان عملیاتی که منجر به آزادسازی منطقه «جرف الصخر» از اشغال تکفیری های داعش و القاعده شد؛ یکی از اهداف این عملیات نیز تامین امنیت زائران پیاده روی اربعین بود. در روند اجرای عملیات بود که روح الله همراه یکی از همرزمانش برای تعمیر چندتانک به جلو می روند و بعد از اتمام کار و در فاصله ای که منتظر خودرو برای بازگشت به پایگاه بودند در کنار مخروبه ای، پناه می گیرند که در همین حین تله انفجاری کنار مخروبه منفجر شده و روح الله به همراه همرزمانش به شهادت رسید. مراسم تشییع پیکر وی نیز روز اول محرم برگزار شد.