آرشیو سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۸
اخبار کشور
۱۱

با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در تولید و حمایت از اشتغال وب سایت «موکب اشتغال محرومان» رونمایی شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از رونمایی وب سایت «موکب اشتغال محرومان» با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در تولید و حمایت از اشتغال به ویژه در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در مراسم رونمایی از وب سایت «موکب اشتغال محرومان»، توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان و افراد نیازمند جامعه را یک اصل مهم در نظام اسلامی دانست و گفت: اگر بتوانیم مردم را در امر اشتغال محرومان وارد کنیم، موفقیت ما تضمین شده است زیرا هرجا مردم ورود کنند آن عرصه شکست ناپذیر خواهد بود. همچنین در این مراسم، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به تشریح اهداف راه اندازی این وب سایت پرداخت و گفت: کمیته امداد سال گذشته با کمتر از نیم درصد منابع و تسهیلات، یک سوم اشتغال کشور را ایجاد کرد.  حجت اله عبدالملکی با بیان اینکه یک سوم افراد نیازمنداشتغال در کشور، مخاطب کمیته امداد هستند، افزود: وب سایت موکب اشتغال، محل تجمع خادمان مردمی برای کمک به تولیداشتغال است زیرا معتقدیم بدون روی آوردن به جریان مردمی و استفاده از ادبیات اربعین، رفع مشکل بیکاری محرومان در کشور امکان پذیر نخواهد بود.  وی با اشاره به راه اندازی صندوق «نوید» برای حمایت از طرح های اشتغال دانش بنیان، اظهارداشت: راه اندازی وب سایت موکب اشتغال محرومان نخستین اقدام حمایتی صندوق نوید از طرح های نوین و دانش بنیان در حوزه اشتغال است.

  براساس این گزارش، افراد داوطلب برای کمک به اشتغال محرومان می توانند با ورود و ثبت نام در سایت www.emookeb.ir آمادگی خود را برای ارائه خدمت در حوزه های مختلف اشتغال محرومان اعلام کنند. همچنین افراد متقاضی اشتغال با ثبت اطلاعات خود در این وب سایت، می توانند از خدمات ارائه شده توسط افراد داوطلب برخوردار شوند.