آرشیو سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۸
حوادث
۱۰

24 بانوی جانباز قطع نخاعی در کشور وجود دارد

مسئول بانوان انجمن جانبازان نخاعی ایران گفت: در کشور 30 بانوی جانباز قطع نخاعی داشتیم که 6 تن از آنان، به فیض عظیم شهادت نائل آمده و در زمان حاضر 24 بانوی جانباز قطع نخاعی داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آمنه احمدی در حاشیه نشست نماینده ولی فقیه در گیلان با بانوان جانبازان نخاعی کشور در هتل سفید کنار بندرانزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از هشت هزار جانباز زن در کشور افزود: متاسفانه بانوان جانباز قطع نخاعی در سال های گذشته رها شده بودند و به صورت منسجم به آنها رسیدگی نمی شد.

احمدی با اشاره به اینکه بانوان جانباز قطع نخاعی از نبود آسایشگاه رنج می برند تاکید کرد: با توجه به کم لطفی هایی که در چند سال گذشته نسبت به این جانبازان شده، پیگیر مطالبات معوقه آنها هستیم.

وی با بیان اینکه بانوان جانباز قطع نخاعی گمنام هستند گفت: جامعه، شناختی نسبت به خانم های جانباز قطع نخاعی ندارد در حالی که تنها خواسته آنان ایجاد یک آسایشگاه در تهران است. وی یادآور شد: اکثر بانوان جانباز والدین خود را از دست داده و مجرد هستند و همواره نگران آینده شان هستند.

احمدی با اشاره به مشکلات درمانی و عصبی بانوان جانباز همچنین بیان کرد: متاسفانه با بالارفتن سن و سال بانوان جانباز قطع نخاعی دردهای عصبی و معضلات و مشکلات بیشتری گریبانگیر آنان می شود.