آرشیو پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۸۴
جهان
۹

توافق دولت مستعفی و جدایی طلبان یمن بر سر عدن

دو مقام دولت م«ستعفی منصور هادی عبد ربه» از احتمال امضای توافق بین دولت مستعفی یمن و جدایی طلبان جنوب برای پایان دادن به بحران عدن در روز پنجشنبه (امروز) خبر دادند.

به گزارش الجزیره، این منابع که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، انتظار می رود دولت مستعفی و جدایی طلبان جنوب در ریاض، پایتخت عربستان توافقنامه پایان درگیری ها بر سر قدرت در عدن را امضا کنند. شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است و دولت مستعفی منصور هادی که از حمایت عربستان برخوردار است، همپیمان یکدیگر بودند، اما از ماه آگوست که جدایی طلبان کنترل عدن را به دست گرفتند، اختلافاتی میان دو طرف شکل گرفت و عربستان برای از بین بردن این اختلاف ها میزبان مذاکرات غیر مستقیم میان دو طرف بود. اواخر هفته گذشته اماراتی ها که از جدایی طلبان جنوب حمایت می کردند، از عدن خارج شدند و نیروهای عربستانی جایگزین آنها شدند و حالا اخبار حاکی از آن است که امروز پنجشنبه توافق بین جدایی طلبان و دولت مستعفی امضا می شود. نیروهای دولت مستعفی هم این روزها در حال جمع آوری تمام نشانه ها و نمادهای کشور امارات  از موسسه های دولتی استان عدن هستند.

محمد قیزان، معاون وزیر رسانه دولت مستعفی یمن گفت، تصاویر ولیعهد ابوظبی و رهبران اماراتی و نیز پرچم های این کشور از بالای ساختمان ها و موسسه های دولتی یمن و فرودگاه بین المللی عدن پائین آورده شده است.