آرشیو پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۸۴
جهان
۹

لغو سخنرانی رئیس دولت هنگ کنگ با فریادهای سیاستمداران

کری لم، رئیس اجرایی دولت شهر هنگ کنگ دیروز چهارشنبه هم بشدت مورد حملات اعتراضی قرار گرفت اما این بار نه در خیابان ها بلکه در صحن پارلمان این دولت شهر. او که برای سخنرانی سالانه و بیان سیاست های خود در یک سال آینده به پارلمان رفته بود، همین که لب به سخن گشود با فریادهای اعتراضی نمایندگان دموکراسی خواه مواجه شد و این اتفاق چند بار رخ داد و او مجبور شد، بدون سخنرانی کردن پارلمان را ترک کند.

به گزارش الجزیره، پس از آنکه نمایندگان دموکراسی خواه پارلمان هنگ کنگ با فریادهای اعتراضی مانع سخنرانی سالانه خانم لم شدند، او مجبور شد سیاست های سالانه خود را به صورت یک «پیام ویدئویی از پیش ضبط شده» منتشر کند. او که تحت حمایت دولت پکن است و به همین خاطر تا کنون حاضر نشده استعفا دهد، در این سخنرانی ویدئویی به جای آنکه درباره اعتراض ها و برنامه هایش برای آرام کردن هنگ کنگ سخن بگوید، از برنامه های خود برای بخش مسکن، بورسیه آموزشی و حمل و نقل رونمایی کرد.

دولت پکن هم که این روزها اصلا از حوادث هنگ کنگ راضی نیست، در تازه ترین اقدام، کنگره امریکا را تهدید کرد که اگر لایحه حمایت از معترضان هنگ کنگی را تصویب نهایی کند، «تدابیر متقابل شدیدی» را علیه واشنگتن اعمال خواهد کرد.