آرشیو پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۰
صفحه آخر (جهان)
۱۲

مقام ارشد ائتلاف سعودی پس از پیوستن به انصارالله: کنار انصارالله علیه اشغالگران می جنگم

فرمانده ارشد جدا شده از ائتلاف سعودی با بزرگ خواندن نقش انصار الله در آزادسازی یمن گفت از این پس با انصارالله مقابل اشغالگران می ایستم.

«سمیر رضوان» از فرماندهان ارشد جدا شده از ائتلاف سعودی که به تازگی به صنعا بازگشته در گفت وگو با المیادین نقش انصارالله را در آزادسازی یمن از چنگ اشغالگران سعودی و اماراتی «بسیار بزرگ» خواند و آن را ستود. رضوان در گفت وگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد: «یمنی هایی که به صفوف نیروهای ائتلاف سعودی پیوسته اند به منزله اسیر و زندانی هستند و چیزی شبیه استعمارگری توسط امارات در ساحل یمن وجود دارد... جنبش انصارالله نقش بزرگی در آزادسازی یمن داشته است و من در درگیری های آتی در کنار آن سلاح به دست می گیرم...».این فرمانده جدا شده از ائتلاف سعودی اضافه کرد:«جنبش حراک جنوبی مخالفت قاطع خود را با تلاش های عربستان و امارات در نقض و سلب اراده ملت یمن در استان های شرقی و جنوبی یمن اعلام داشته است.» الرضوان که در نشستی خبری در صنعا صحبت می کرد گفت که هیچ گونه توافقی بین طرف های زیر سلطه اشغالگران اماراتی و سعودی به رسمیت شناخته نمی شود و مردود است. وی تاکید کرد: «کسانی که توافقنامه های جده را امضا می کنند گروگان نقشه های خصمانه اشغالگران برای یمن هستند.»

یک فعال توییتری هم دیروز عکسی را منتشر کرد که در آن «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصار الله را در کنار سمیر رضوان نشان می داد. او گفت که این عکس تازه گرفته شده است. محمد البخیتی روز جمعه از جدایی سمیر رضوان از فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی خبر داد و گفت، هزاران نفر قصد بازگشت به وطن را کرده اند و ما تمام این افراد را در آغوش خواهیم گرفت. این عضو انصارالله تصریح کرد، فرماندهان عالی رتبه ای پس از اینکه به دروغ بودن ادعاهای ائتلاف متجاوز پی برده اند شروع به هماهنگی با ما برای بازگشت کرده اند. بر اساس گزارش رسانه ها، رضوان، فرمانده پادگان «ابوموسی الاشعری» در «الخوخه» در احل غربی یمن بوده است؛ وی از نیروهای «طارق صالح» (معروف به عفاش) بود و وابسته به امارات بوده است.