آرشیو پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۰
حوادث
۱۰

ساخت 200 محصول جدید دفاعی در فضای سایبری

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با اعمال سیاست گذاری های انجام شده توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور در این حوزه، موفق به ساخت حدود 200 محصول جدید دفاعی در فضای سایبری به دست شرکت های دانش بنیان شده ایم.

سرتیپ غلامرضا جلالی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به تعامل سازمان پدافند غیرعامل کشور و شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: اکنون تهدیدات ما تهدیدات فناورانه است که در لبه دانش قرار دارند و تهدیدات حوزه های سایبری، هوشمند، نانو و بایو بیشتر در حوزه علمی و پژوهشی هستند که دفاع از این حوزه ها از طریق ظرفیت های علمی و پژوهشی و ساخت محصولات موردنیاز کشور توسط شرکت های دانش بنیان انجام می شود.

وی افزود: خوشبختانه با اعمال سیاست گذاری های انجام شده توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور در این حوزه، موفق به ساخت حدود 200 محصول جدید دفاعی در فضای سایبری به دست شرکت های دانش بنیان شده ایم که تمامی این محصولات از آزمایشات سخت حوزه پدافند سایبری با موفقیت گذشته اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: برای نخستین بار توانسته ایم که سامانه های صددرصد ایرانی را در زیرساخت های حوزه انرژی به کار ببریم که دیسپاچینگ گاز کشور از جمله این موارد است، پیاده سازی و اجرای این طرح یک دستاورد بزرگ برای کشور در حوزه صنعت و مجموعه های دانش بنیان محسوب می شود که با هدایت سازمان پدافند غیرعامل در بخش پدافند سایبری شکل گرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پاسخ به این سوال که در حوزه امنیت  صنایع استان مرکزی چه اقداماتی شده است گفت: وضع موجود در تعامل میان تهدید و امنیت قرار دارد و در واقع عدم وجود ناامنی در حوزه زیرساخت ها به این معناست که توانسته ایم آنها را به امنیت برسانیم اما با سطح مطلوب در این زمینه فاصله داریم که باید این فاصله را به سرعت برطرف کنیم.