آرشیو چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۴۵
حوادث
۱۱

رخداد

انتقام گیری تلگرامی خواستگار ناکام

خواستگاری که با شنیدن جواب منفی با ایجاد صفحه ای با هویت کاذب در شبکه اجتماعی تلگرام درصدد اخاذی برآمده بود، از سوی پلیس فتای استان یزد شناسایی شد. سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: دختری جوان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا بیان کرد فردی در فضای مجازی با هویت کاذب با سوءاستفاده از عکس های خصوصی و اطلاعات ریز خانوادگی و شخصی من اقدام به تهدید و اخاذی کرده است. وی گفت: با اخذ اظهارات و مستندات شاکی مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و با بررسی های فنی، متهم که خواستگار و هم کلاس دانشگاهی شاکی بود، شناسایی شد. این مقام انتظامی افزود: با شناسایی متهم، شاکی اظهار کرد مدتی پیش متهم با ارتباط در تلگرام و ادعاهای اغوا کننده پیشنهاد ازدواج داد که من با خانواده ام موضوع را در میان گذاشتم و آنها با انجام تحقیقات قبل از اجازه برای جلسه خواستگاری متوجه کذب بودن اظهارات متهم شدند و من نیز جواب منفی خانواده ام را منتقل کردم و اقدامات وی در پی جواب رددادن من است. 

این مقام انتظامی توضیح داد: با توجه به اینکه شاکی و متهم چند ماهی با هم در فضای حقیقی و مجازی ارتباط داشتند و عکس های خصوصی و اطلاعات شخصی میان آنها ردو بدل شده بود، متهم با دراختیارداشتن این اطلاعات، با انگیزه انتقام اقدام به تهدید و اخاذی با هویت کاذب کرد.

دستگیری کلاهبردار 20 میلیاردی

فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با صدور چک های بلامحل اقدام به کلاهبرداری 20 میلیاردریالی کرده بود، خبر داد. سرهنگ «بهزاد ولیان» در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان درباره کلاهبرداری شخصی با هویت معلوم از آنها، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کلاهبردار با جلب اعتماد مردم و اخذ پول از آنان برای تحویل فوری خودرو کلاهبرداری می کرد و با توجه به تاخیر در این امر و پیگیری مردم برای تحویل خودرو یا عودت پول بی نتیجه مانده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی ادامه داد: ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند و او در تحقیقات فنی به کلاهبرداری به مبلغ 20 میلیارد ریال اعتراف کرد.