آرشیو پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۶
حوادث
۱۹

2 جنایت مسلحانه به خاطر 300 هزار تومان!

دو مجرم سابقه دار که به خاطر اختلاف حساب 300 هزار تومانی، خودروی پرایدی را به رگبار بسته و مرگ دو مرد را رقم زده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار جام جم، اواخر تیر امسال، ماموران پلیس آگاهی استان البرز در جریان تیراندازی در یکی از محله های مشکین دشت قرار گرفتند. تیم جنایی با حضور در محل تیراندازی با پیکر غرق در خون سه مرد در یک خودروی پراید رو به رو شدند. مجروحان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند که دو نفر از آنها به دلیل شدت جراحات جان باختند.

با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات گسترده ای برای شناسایی عاملان جنایت آغاز شد. شاهدان ماجرا مدعی بودند، هشت سرنشین دو خودروی پژو 206 سد راه پراید شده و به سمت سرنشینان آن شلیک کردند.

در ادامه با بررسی دوربین های مداربسته، مشخصات خودروهای ضاربان به دست آمد. این در حالی بود که پس از تیراندازی، مالکان دو خودرو برای فرار از دست پلیس اقدام به شکایت صوری سرقت خودرویشان را کرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز به جام جم گفت: دو عامل اصلی این تیراندازی شناسایی شده و زمانی که ماموران برای دستگیری آنها اقدام کردند، مشخص شد به ترکیه گریخته اند. ارتباطات دو متهم زیر رصد پلیس بود تا این که کارآگاهان چند روز قبل متوجه شدند، عاملان تیراندازی به ایران بازگشته اند.

سرهنگ محمد نادربیگی ادامه داد: مخفیگاه متهمان در کرج و فردیس شناسایی شد و ماموران در عملیاتی ضربتی یک نفر از آنها را دستگیر کردند. در تحقیقات از متهم مشخص شد، همدستش به سمت غرب کشور گریخته که تیمی به تعقیب او پرداخته و متهم را در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی دستگیر کردند. متهمان در تحقیقات به این تیراندازی مرگبار با انگیزه اختلاف حساب 300 هزار تومانی و کری خوانی در فضای مجازی اعتراف کردند.

وی تاکید کرد: دو متهم دستگیر شده از مجرمان سابقه دار و خشن هستند که یکی از آنها سابقه هشت فقره اقدام مجرمانه دارد. او چهار سال قبل هم با سلاح، خواهر خود را به قتل رسانده بود. دو متهم صحنه جنایت را بازسازی کرده اند و تحقیقات از آنها در پلیس آگاهی ادامه دارد.