آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۱
اخبار کشور
۲

محسن رضایی: تاخیر دولت در برداشتن گام چهارم هسته ای خسارت محض است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تاخیر دولت در برداشتن گام چهارم هسته ای با چشم دوختن به اروپای بی اراده و ناتوان خسارت محض است.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در توئیتر تاخیر در اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران را خسارت محض دانست و نوشت: «تاخیر دولت در برداشتن گام چهارم هسته ای با چشم دوختن به اروپای بی اراده و ناتوان خسارت محض است.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشنهادم کاهش بازرسی هاست سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: خبری که گاردین به نقل از بنده مبنی بر اینکه ایران بازرسی های آژانس بین المللی هسته ای را کاهش می دهد منتشر کرده را تکذیب می کنم؛ بنده فقط پیشنهاد دادم در گام چهارم این موضوع انجام شود چرا که درباره این گام تصمیم گیری نهایی تاکنون صورت نگرفته و باید شورایعالی امنیت ملی و مراجع اصلی در این باره تصمیم گیری نهایی را انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: باید در اجرای گام هایمان طوری رفتار کرده و قاطعانه تصمیم بگیریم که غربی ها تکانی به خود داده و به ایفای وظایفشان در قبال جمهوری اسلامی بپردازند.

وی گفت: چرا باید به غربی ها اجازه دهیم بر همه امورات کشورمان نظارت کنند لذا پیشنهاد می کنم در گام چهارم تعهدات نظارتی مان را کاهش دهیم و اجازه بازرسی ها را به آنها ندهیم.

نقوی حسینی گفت: این پیشنهاد مربوط به شخص بنده است و ربطی به شورای عالی امنیت ملی درباره گام چهارم ندارد.