آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۴۷۳۳
ورزش
۱۸

خط خبر

احتمال بخشش محرومیت قدوس

دنیای اقتصاد : دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) رای صادره از سوی فیفا علیه باشگاه اوسترشوندس سوئد در ماجرای انتقال سامان قدوس، مهاجم ایرانی به آمیای فرانسه را لغو کرد. این دادگاه حالا به باشگاه سوئدی اجازه داده تا برخلاف رای صادره از سوی فیفا بتواند در پنجره نقل وانتقالاتی بازیکنان مورد نظرش را جذب کند. این رای همچنین باعث شده تا امیدهایی برای بخشش سامان قدوس که به 4 ماه عدم فعالیت فوتبالی محکوم شده بود، به وجود بیاید.

کسب اعتبار برای فوتبال ایران

دنیای اقتصاد : ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس به عنوان مشاور فیفا انتخاب شد. اتحادیه بین المللی فوتبال با انتشارپیامی در صفحه توییتر خود از اضافه شدن مهدی مهدوی کیا به عنوان نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در کادر مشاوران قانون گذاری فوتبال خبر داد. به این ترتیب این اسطوره کشورمان به همراه دیگر منتخبان برای تعیین قوانین و مقررات مربوط به فوتبال به فیفا مشورت خواهند داد.

جباری قراردادی با ما نداشت

تسنیم : بعد از انتخاب مجید جلالی به عنوان سرمربی جدید گل گهر، مجتبی جباری کمک مربی این تیم ترجیح داد دیگر در این سمت حضورنداشته باشد و استعفا داد. حسن بدخشان سرپرست گل گهر در این خصوص گفت: «جباری از جمع ما جدا شد و تصمیم گرفت که دیگر به تمرینات تیم نیاید؛ البته ما قراردادی با او امضا نکرده بودیم.»

انتقاد از سوءمدیریت در والیبال

ایسنا : پیشکسوت والیبال ایران از عدم مدیریت مناسب در این فدراسیون انتقاد کرد. بهنام محمودی گفت: «به دلیل عدم ثبات مدیریت در والیبال ایران متاسفانه سیاست گذاری کاملا غلطی برای مسابقات جهانی داشتیم و این نتایج ضعیف کسب شد. درحال حاضر مدیری با تجربه و آشنا به والیبال در فدراسیون حضور ندارد و برنامه ها و هدف گذاری ها کاملا اشتباه طراحی شده است. یک سال و نیم تا دو سال است که والیبال از سوءمدیریت و مدیریت از راه دور آسیب دیده و کسی هم به فکر این رشته نیست.»

درخشش شطرنج باز ایرانی

ایسنا : دور هشتم مسابقات بزرگ شطرنج سوئیس برگزار شد و پرهام مقصودلو توانست مقابل ویتیوگف از روسیه که سوپر استادبزرگ است به تساوی برسد. این شطرنج باز ایرانی در دور ششم مقابل سوپراستاد بزرگ روسی، گریشوک نیز به تساوی رسیده بود. همچنین او در دور پنجم برابر وان هائو سوپر استاد بزرگ چینی مساوی کرد. مقصودلو در این رقابت ها شکستی در کارنامه خود ندارد.