آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۱
اقتصادی
۴

دبیر انجمن زغال سنگ: 2 کارگر معدن زغال سنگ طبس جان باختند

دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: تاکنون 2 نفر در اثر ریزش معدن سامان کاوش طبس جان خود را از دست داده اند.

سعید صمدی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ریزش معدن سامان کاوش طبس اظهار کرد: حادثه در معدن زغال سنگ بلوک 4 طبس رخ داده و این معدن زیرمجموعه ایمیدرو در حال فعالیت است. این معدن  ارتباطی با معدن زغال سنگ پرورده ندارد.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: مالکیت اصلی معدن سامان کاوش طبس، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و پیمانکار آن شرکت سامان کاوش بوده است.

صمدی با اشاره به تعداد تلفات این حادثه، ادامه داد: دو نفر در اثر ریزش معدن سامان کاوش طبس جان خود را از دست داده اند و به دلیل ریزش در ابتدای کار تعداد تلفات بیشتر نخواهد شد. افراد حاضر در محل به دنبال علت وقوع حادثه هستند.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران افزود: معدن در حال استخراج نبوده و کارگران مشغول زدن تونل بوده اند. اینطور نیست بگوییم ریزش زیادی داشته است. ظاهرا زمانی که کارگران در حال تخریب کارگاه و حفر و تونل زنی بوده اند این اتفاق رخ داده و آنچنان تولیدی نداشته است.

صمدی خاطرنشان کرد: مدتی پیش دو نامه به وزارت صنعت، معدن و تجارت تحت عنوان ایمنی کم معادن زغال سنگ ارسال کردیم که دولت باید اهتمام بیشتری نسبت به این معادن داشته باشد.