آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۴۴۹۲
ورزش
۱۴
خبر

در جام جهانی راگبی

صعود انگلستان و نیوزیلند به نیمه نهایی

جام جهانی راگبی با برگزاری دو دیدار نخست مرحله یک چهارم نهایی ادامه پیدا کرد. در این دو دیدار حساس که چهار تیم بزرگ جهان در آن به رقابت پرداختند، انگلستان در دیدار سنتی راگبی جهان استرالیا را راهی خانه کرد و نیوزیلند نشان داد رده بندی اتحادیه جهانی راگبی یک شوخی بی نمک بیشتر نبوده است.

در نخستین دیدار از دور حذفی ابتدا دو تیم انگلستان و استرالیا در شهر اوئیتا به مصاف هم رفتند. در بازی این دو تیم که سابقه دو بار رویارویی در فینال جام جهانی راگبی را نیز در کارنامه داشتند، این انگلیسی ها بودند که موفق شدند با نتیجه 40 بر 16 حریف را شکست دهند و به نیمه نهایی راه پیدا کنند.

در این بازی جاناتان می با دو ترای بهترین عملکرد را از خودش به نمایش گذاشت. سینکلر و واتسون نیز هر کدام با یک ترای سهم عمده ای در پیروزی مقتدرانه تیم شان داشتند. اما در دومین بازی نیوزیلند به عنوان پرافتخارترین تیم جهان با سه عنوان قهرمانی رو در روی تیم نخست رنکینگ جهانی یعنی ایرلند قرار گرفت.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این مسابقه باید تبدیل به یک رقابت پایاپای می شد اما نیوزیلند بسیار ساده تر از آنچه تصور می شد ایرلند را از پیش رو برداشت. پرافتخارترین تیم جهان در این مسابقه که در شهر چوفو برگزار شد با نتیجه سنگین 46 بر 14 تیم اول جهان را در هم کوبید. در این مسابقه آرون اسمیت دو بار، بیودن بارت، تیلور، بریج و جردن بارت هر کدام با یک ترای اجازه نفس کشیدن به ایرلندی ها را ندادند.

به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی دو تیم نیوزیلند و انگلستان در یک دیدار فوق العاده سخت به مصاف هم خواهند رفت. دو دیدار دیگر مرحله یک چهارم نیز امروز بین تیم های ژاپن میزبان و آفریقای جنوبی و همچنین فرانسه و ولز برگزار خواهد شد.