آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۷
رسانه: رادیو و تلویزیون
۷
چه خبر؟

قابلیت های جدید اینستاگرام برای کنترل سرویس های متفرقه

منبع: دیجیاتو

اینستاگرام برای کنترل بیشتر روی نرم افزار های متفرقه ای که به این اپ لینک شده اند، صفحه جدیدی اضافه خواهد کرد که به کاربر اجازه می دهد دسترسی نرم افزار های متفرقه و مشکوک به سرقت داده ها را قطع کند.

اینستاگرام اعلام کرد کاربران به کمک قابلیت جدید می توانند تمامی سرویس های متفرقه یا شخص ثالثی (third-party) که به این نرم افزار لینک شده اند را مدیریت کنند. برای رفتن به این صفحه کافی است از بخش Settings به قسمت Security رفته و Apps and Websites را پیدا کنید و دسترسی آنها را  که نمی خواهید قطع کنید.

در بخش مذکور لیست تمام سایت هایی که به نرم افزار اینستاگرام دسترسی دارند نمایش داده شده و به کاربر اجازه می دهد تا اشتراک گذاری داده ها با هر برنامه را مشخص کند.

ابزار کنترلی جدید از آخرین تلاش های اینستاگرام برای محدود کردن سوءاستفاده از داده های کاربران توسط برنامه های متفرقه است. این شرکت اواسط مهرماه قابلیت جدید نرم افزار خود را برای مبارزه با ایمیل های جعلی معرفی کرده بود.

اپ های متفرقه یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که فیسبوک پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا با آنها سر و کار دارد. این شرکت به همین خاطر در برنامه App Developer Investigation  خود وادار به معلق کردن ده ها هزار برنامه شد.

ابزار جدید با این که کمک چندانی به حفاظت از حریم شخصی نمی کند ولی می توان به کمک آن دسترسی نرم افزار های قدیمی و مشکوک به سرقت داده های شخصی را قطع کرد.

به گفته اینستاگرام عرضه ابزار کنترلی جدید زمانبر بوده و ممکن است عرضه آن برای همه کاربران حدود شش ماه طول بکشد.