آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۷
صفحه آخر
۲۰

اتفاقی که همه منتظرش هستند

براساس اخبار منتشر شده، کالیفرنیا نخستین ایالتی است که قانون ممنوعیت شروع کلاس قبل از ساعت 8 صبح را برای مدارس راهنمایی و دبیرستان ها به تصویب می رساند.

به گزارش فارس، این قانون وضع شده است تا دانش آموزان بیشتر بخوابند و نمرات بهتری را در امتحانات کسب کنند و به طور کلی مدرسه رفتن برای آنها نتیجه داشته باشد.

این لایحه روز یکشنبه توسط فرماندار گاوین نیوزوم امضا شد؛ بنابر قانون جدید، کلاس های دبیرستان نمی تواند قبل از ساعت 8 و 30 دقیقه شروع شوند و کلاس های راهنمایی نیز نمی تواند قبل از هشت صبح باشد.

مدارس برای رعایت این قانون سه سال و تا سال 2022 زمان خواهند داشت تا هماهنگی های لازم را ترتیب دهند. مطالعات نشان می دهد زمان های شروع دیرهنگام منجر به حضور بهتر می شود و دانش آموزان کمتر در کلاس درس چرت می زنند؛ درنهایت آنها درس را آموخته و نمرات بهتری نیز کسب می کنند. نداشتن خواب کافی می تواند به سایر موارد سلامت جسمی و روانی مانند افسردگی و مصرف مواد مخدر منجر شود.

در گزارشی که سال گذشته توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) منتشر شد، مشخص شد دانشجویان و دانش آموزانی که هر شب حداقل هشت ساعت می خوابند، نمرات بهتری می گیرند و حضور بهتری دارند.

اما بیش از 60 درصد دانش آموزان راهنمایی و 70 درصد دبیرستانی ها هر شب خواب کافی ندارند.