آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۲
اخبار کشور
۳

طرح استیضاح وزیر نیرو تقدیم مجلس شد

طرح استیضاح وزیر نیرو با 20 امضای نمایندگان شمال کشور تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

ساری- خبرنگار کیهان: به دنبال موافقت محیط زیست کشور در اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی و اعتراض نمایندگان شمال کشور طرح استیضاح وزیر نیرو با امضای 20 نفر از نمایندگان استان های شمالی کشور در 20 محور به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد. علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در این رابطه گفت: متاسفانه در زمینه طرح انتقال آب دریای خزر به جای پرداختن به مسائل کارشناسی زیست محیطی، منابع طبیعی و دریایی معاون رئیس جمهور در سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به اجرای دستور رئیس جمهور کرده است.

وی افزود: بیش از 50 نماینده طی نامه اعتراض آمیز به رئیس جمهور تذکر داده اند که اقدام نسنجیده و غیرکارشناسی را در خصوص طرح انتقال آب دریای خزر متوقف کند و در غیر این صورت باید پاسخگوی تبعات امنیتی، سیاسی و اجتماعی ناشی از اجرای این طرح باشد.

وی این طرح را یک اقدام نسنجیده و غیر محیط زیستی و به عبارتی یک تجاوز آبی به دریای خزر دانست که دوست داران طبیعت و مردم شمال کشور اجازه چنین طرح مخربی که غیرکارشناسی است را نخواهند داد و این پروژه قابلیت اجرایی پیدا نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: به رئیس جمهور توصیه می شود در این زمینه از جیب بیت المال هزینه نکند زیرا مردم مازندران، گلستان و گیلان اجازه اجرای چنین طرحی را نخواهند داد و تبعات سیاسی و امنیتی آن برعهده مسئولان است.

وی با بیان این مطلب که تاکنون اعتراضات فراوانی از مجراهای مختلف و نامه نگاری ها به محیط زیست، رئیس جمهور و کمیسیون های مربوطه نگاشته شده اذعان داشت: رئیس محیط زیست کشور معاون رئیس جمهور هست، در زمینه طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی براساس دستور رئیس جمهور که سمنانی است کار می کند و هیچ توجهی به مسائل کارشناسی آن ندارد.

وی ادامه داد: وزیر نیرو هم در این موضوع و موضوعاتی دیگر که زمینه استیضاح وی به مجلس داده شده براساس دستور رئیس جمهور کار می کند.