آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۸۶
حوادث
۱۲

دستگیری مدیر عامل فراری در مرز

گروه حوادث: مرد شیاد که به بهانه ساخت و فروش آپارتمان در شهر ری از 350 نفر بیش از 400 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود در یک قدمی مرز دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت بیش از 350 شهروند تهرانی به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران آغاز شد.

سرهنگ محمد گنجه - رئیس پایگاه نهم پلیس- در این باره گفت: بر اساس اظهارات نماینده شاکیان، مدتی پیش مدیرعامل و اعضای هیات رئیسه یک شرکت خصوصی که در زمینه ساخت و ساز و برج سازی فعالیت داشتند مراحل ساخت یکی از پروژه های بزرگ مسکن در شهرری را که یک مجتمع مسکونی 65 واحدی بوده آغاز و با وعده واگذاری واحدها به مالباختگان، پس از جلب اعتماد و اطمینان آنها، هر واحد را به سه تا چهار نفر فروخته و پس از کلاهبرداری از 350 شهروند تهرانی، متواری شده بودند.

ماموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضایی، مدیرعامل کلاهبردار این شرکت را که قصد فرار از کشور از طریق مرزهای شمالی را داشت شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

این مدیرعامل 50 ساله در بازجویی ها به کلاهبرداری بیش از 400 میلیارد تومان از اهالی شهرستان ری به بهانه واگذاری مسکن اعتراف کرد.رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شهروندان خواست قبل از هرگونه معامله ملکی با استعلام کد رهگیری و تحقیقات جامع از مراکز قانونی از معتبر بودن اینگونه معاملات مطمئن شوند چرا که هوشیاری و آگاهی مردم در این مورد می تواند مانع از وقوع چنین جرایمی شود.