آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۲
اقتصادی
۴

اتحادیه اروپا: چاره ای جز تلافی تحریم های آمریکا نداریم

کمیسر تجاری اتحادیه اروپایی با انتقاد شدید از اعمال تعرفه بر هفت و نیم میلیارد دلار کالای اروپایی به آمریکا اعلام کرد هیچ راهی به جز تلافی تحریم های آمریکا نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، «سیسیلیا ملمستروم» با انتقاد جدی نسبت به سیاست آمریکا در اعمال تعرفه بر هفت و نیم میلیارد دلار کالا از اتحادیه اروپا در قالب مناقشه شرکت های هواپیما سازی دو طرف اعلام کرد که این اتحادیه راهی به جز تلافی این سیاست آمریکا ندارد.

وی تاکید کرد: ما نسبت به تصمیم آمریکا در اعمال تعرفه بر کالاهای اروپایی ابراز تاسف می کنیم و این مسئله راهی به جز اعمال تحریم های مشابه علیه آمریکا برای ما باقی نگذاشته است.

کمیسر تجاری اتحادیه اروپایی افزود: اقدام آمریکا، چرخه تامین قطعات هواپیما بین اروپا و آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و به آسیب دیدن حوزه های مختلف اقتصادی در هر دو طرف منجر خواهد شد.

ملمستروم ادامه داد: دو طرف باید به جای تشدید تنش به سمت حل اختلافات در قالب مذاکره روی بیاورند.

همچنین وزیر اقتصاد آلمان درباره تعرفه های آمریکا گفت: که اروپا باید در این زمینه آرامش خود را حفظ کرده و از گسترش تنش جلوگیری کند.

از روز شنبه آمریکا با چراغ سبز سازمان تجارت جهانی اعمال تعرفه بر هفت و نیم میلیارد دلار کالا از اتحادیه اروپا را آغاز کرده و موجب بروز تنش شدید بین این کشور و اتحادیه اروپا شده است.