آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۸۶
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

فریدون جیرانی کارگردان، نویسنده و منتقد سینما دیروز از بیمارستان مرخص شد. یاشار جیرانی فرزند این هنرمند با تایید این مطلب به ایسنا گفت: پدر طبق تایید پزشک معالج از بیمارستان مرخص شدند. به گفته او فریدون جیرانی در منزل طبق نظر پزشک تا چند روز آینده استراحت خواهد کرد.

مراسم یادبود ناصر ایرانی همزمان با اولین سالگرد درگذشت این نویسنده برگزار می شود. این مراسم روز پنجشنبه (دوم آبان ماه) از ساعت 17 در فرهنگسرای سرو به نشانی خیابان ولی عصر، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم برپا می شود و نصرالله پورجوادی، قاسمعلی فراست، رامین کریمیان، محمدجواد مظفر و مهدی یزدانی خرم به عنوان سخنرانان این مراسم معرفی شده اند.

هالیوود ریپورتر گزارش داد، جشنواره فیلم رم، روز شنبه با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری به بیل موری از این بازیگر کهنه کار تجلیل کرد. در این برنامه وس آندرسون کارگردان نامدار سینما از خاطراتش با این بازیگر به عنوان یک کمدین موفق حرف زد. این 2 بیش از 2 دهه است که با هم همکاری کرده اند و در 9 فیلم مختلف از جمله فیلم هنوز اکران نشده «اعزام فرانسوی» همراه بوده اند.

دهمین دوره جشنواره فیلم لومیر امروز در حالی به پایان می رسد که فیلم های «خانه سیاه است» اثر فروغ فرخزاد و «تپه های مارلیک» ساخته ابراهیم گلستان در بخش «گنجینه ها و کنجکاوی ها» نمایش داده شدند. همچنین در حاشیه این مراسم نام عباس کیارستمی به همراه چند تن دیگر از بزرگ ترین سینماگران جهان بر دیوار خانه لومیرها نصب شده است.