آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۲
اخبار کشور
۱۰

وزیر نیرو در حاشیه جلسه شورای شهر تهران: حذف قبض کاغذی ارتباطی به افزایش قیمت برق ندارد

وزیر نیرو با بیان اینکه براساس مصوبه دولت تعرفه برق 7 درصد افزایش یافته است، گفت: این موضوع ارتباطی با حذف قبض کاغذی ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا اردکانیان با شرکت در جلسه دیروز شورای شهر تهران، درباره توسعه پایتخت و نقش وزارت نیرو در این رابطه،گفت: وزارت نیرو به تنهایی نمی تواند مانع گسترش کلان شهر تهران شود و شورای نظارت بر توسعه پایتخت نقش موثری در این رابطه دارد و به هیچ وجه ارائه آب و برق خارج از مدار نیز نداشته ایم که بخواهد باعث توسعه تهران شود.

اردکانیان با اعلام اینکه طرح فاضلاب تهران تا پنج سال آینده به اتمام می رسد، اظهار داشت: فرونشست ها در تهران از تهدیدها به شمار می رود و نه تنها آ مادگی بلکه علاقه و اصرار داریم کارگروهی برای مقابله و پیشگیری از این مسئله تشکیل و جنبه های علمی و تخصصی آن بررسی شود.

وزیر نیرو همچنین در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران گفت: حذف قبض کاغذی حرکتی رو به جلو بشمار می رود و موثر و قابل استمرار است و مردم اگر سوال یا ابهامی در زمینه نرخ قبض برق دارند می توانند با شماره 89606100 تماس بگیرند.

اردکانیان افزود: البته ممکن است در مواردی تعرفه بیشتری برای انشعابی لحاظ شده باشد که این موضوع قابل برگشت است، ولی به طور کلی همزمان شدن حذف قبض کاغذی و افزایش تعرفه های مصوب سال 98 سوء تفاهم ایجاد کرده است. وی ادامه داد: براساس مصوبه هیئت وزیران تعرفه برق 7 درصد افزایش یافته و این میزان برای پرمصرف ها 16 درصد دیگر هم اضافه شده است تا بازدارنده باشد.