آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۸
سیاست: داخلی/خارجی
۲

قدردانی رئیس جمهور از زائران اربعین و مقامات عراقی

روحانی: راهپیمایی اربعین تجلی همبستگی مردم ایران و عراق است

رئیس جمهور در پیامی از حضور محبان امامت و ولایت در راهپیمایی زیارت اربعین حسینی قدردانی کرد.

در پیام حسن روحانی آمده است: این حماسه بی نظیر و وصف ناپذیر، امسال به رغم خواسته استکبار جهانی و حامیان آنان که قصد داشتند با برخی تحریکات و توطئه های مزورانه، قدرت سیاسی، فرهنگی و معنوی این حماسه عظیم مشتاقان مکتب حسینی را کمرنگ تر نمایند، به یاری خدا در کمال آرامش و امنیت برگزار شد و موجب قدرت نمایی بیشتر اسلام و یاس و ناامیدی مضاعف دشمنان گردید.

رئیس جمهور افزوده است: اینجانب با آرزوی قبولی زیارت همه زائران عزیز که با شور و شوق خود طراوت بخش این همایش بزرگ بودند، از همت خیرین، هیات های مذهبی و کرامت موکب داران که با تلاش بی وقفه، آسایش زائران را فراهم کردند، قدردانی می کنم و توفیق روزافزون ملت و دولت عراق را که میزبانان اصلی این مراسم وحدت آفرین بودند، از خداوند منان مسالت دارم.

پیام روحانی به صالح و عبدالمهدی

روحانی همچنین با صدور پیامی خطاب به برهم صالح و عادل عبدالمهدی، رئیس جمهور و نخست وزیر عراق از تلاش همه مردم، مسوولان، علما و به ویژه مقام مرجعیت برای تامین امنیت کامل و مهمان نوازی از زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام روحانی آمده است: در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی نظیر و میلیونی عاشقان ولایت و مشتاقان آزادی و آزادگی برگزار شد، بار دیگر حماسه ای جاودانه و به یادماندنی خلق و پیام آزادگی و جوانمردی عاشورا به گوش همه جهانیان رسانده شد. این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

رئیس جمهور افزوده است: این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق و تشکیل جبهه ای واحد علیه ظلم، تبعیض و خشونت است.

روحانی همچنین از تلاش مردم متدین و فداکار عراق و موکب داران آن کشور که خالصانه و سخاوتمندانه پذیرای میلیون ها زائر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی بودند، تجلیل و قدردانی کرد.