آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۸
رسانه
۵
صندلی داغ

تعامل؛ نیاز زمانه

جواد ارکانی/ بازیگر

در حیطه تولید محصولات تصویری با ارگان ها و نهادهای مختلفی روبه رو هستیم که در ذات خود برای کمک به افزایش محصولات فرهنگساز راه اندازی شده اند و در گذر سال ها فعالیت خود توانسته اند هرازگاه محصولاتی مناسب تلویزیون تولید کنند.

هرچند برخی از این نهادها هم گرفتار نوعی بلاتکلیفی در چگونگی تولید محصول شده اند ولی به نظر می رسد در روزگاری که رسانه ملی به دلایل مختلف از محدودیت های اقتصادی رنج می برد یکی از بهترین راه ها برای تولید محصولات باکیفیت، استفاده از قابلیت ارگان های فرهنگی باشد.

طی این مسیر باید تعامل لازم میان ارگان های مذکور و رسانه ملی ایجاد شود یعنی هر دو سوی ماجرا صرفا براساس وظیفه ذاتی خویش که فرهنگسازی برای مخاطب است عمل کنند.

اگر حیطه ای نظیر انقلاب و ارزش ها را درنظر بگیریم ارگان هایی مختلف برای کمک به تولید محصولات انقلابی و ارزشی از ابتدای انقلاب تاکنون راه افتاده اند و اغلب آنها نیز به طور کجدار و مریز به حرکت خود ادامه می دهند ولی به نظر می رسد تک روی برای چنین ارگان هایی فایده ای ندارد و باید به سمت تعامل با رسانه های با پتانسیل بالا نظیر رسانه ملی بیایند.

رسانه ملی این شانس را برای هر محصولی ایجاد می کند که به صورت مستقیم و بی واسطه کیفیتش توسط مخاطب سنجیده شود. چه ایرادی دارد فلان ارگان هم بودجه اش را صرف تولید سریالی جذاب و سرگرم کننده برای مخاطبان تلویزیون کند.

این تعامل اگر ایجاد شود قطعا اسباب رونقی بیشتر هم برای رسانه ملی را موجب می شود و هم شکوفایی فرهنگی نهادهایی را موجب می شود که مدت هاست از نوعی بلاتکلیفی در حرکت به سمت توسعه فرهنگی، رنج می برند.