آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۸
حوادث
۱۹

محاکمه مردی که زنش را مقابل در خانه کشت

همسرکشی قبل از سومین طلاق

درگیری و اختلاف بین مردی جوان و همسرش سال های سال ادامه داشت و دو بار کار آنها را به دادگاه خانواده و طلاق کشانده بود. اما سهراب هر بار همسرش را به زندگی برگرداند. بار آخر که دعوا و درگیری بین زن و مرد بالا گرفت، سهراب همسرش را با هشت ضربه چاقو به قتل رساند. متهم صبح دیروز در دادگاه کیفری یک استان تهران به تشریح جنایت پرداخت.به گزارش خبرنگار جام جم، اوایل سال 96 بود که صدای دعوا و درگیری بین سهراب و ملیحه در یکی از کوچه های میدان آیت تهران پیچید. همسایه ها که به این سر و صدا عادت داشتند،در دقایق اول موضوع را جدی نگرفتند. اما پای پلیس که به ماجرا باز شد،دیگر در کوچه جای سوزن انداختن نبود.  سهراب که بعد از وقوع قتل همراه دختر و پسرش در خانه پنهان شده بود،توسط ماموران دستگیر شد و در اولین اعترافات خود قتل همسرش را پذیرفت.

با اعتراف متهم و شکایت اولیای دم، پرونده برای رسیدگی به  دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و دیروز در شعبه دوم دادگاه رسیدگی شد.  پدر و مادر مقتول و دو نفر از فرزندانش تقاضای قصاص کردند، اما پسر قاتل از قصاص گذشت.

سپس متهم در دفاع از خود گفت: اتهام قتل همسرم را قبول دارم. چند وقتی می شد من و همسرم با هم درگیری و دعوا داشتیم. از سال 95 چندبار ملیحه از خانه قهر کرد و چند ماه سر زندگی اش نیامد. او دو بار از من طلاق گرفته بود و با اصرار من باز به زندگی رجوع کرده بودیم، اما این بار دیگر حاضر نبودم طلاقش دهم. برای همین درگیری ما بالا گرفت.

او در توضیح روز حادثه گفت: آن روز ملیحه جلوی در خانه آمد و شروع به داد و بیداد کرد. من در را باز نمی کردم، اما به حدی عصبانی شدم که جلوی در رفتم. ملیحه چاقو همراه داشت. من چاقو را از او گرفتم و نفهمیدم چطور او را با ضربات چاقو به قتل رساندم.

دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم، ختم جلسه دادرسی را اعلام کرد. رای پرونده بعد از مشورت قضایی صادر می شود.