آرشیو سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۳
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو: قطعات یدکی تقلبی خودرو در بازار زیاد شده است

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: قطعات یدکی تقلبی خودرو در بازار به صورت قارچ گونه تکثیر شده است که همین امر در کیفیت کار تعمیرکاران تاثیر می گذارد.

علیرضا نیک آیین در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران با اشاره به شرایط فعلی بازار لوازم یدکی اظهار کرد: هم اکنون قطعات تقلبی خودرو در بازار به صورت قارچ گونه تکثیر شده است که همین امر در کیفیت کار تعمیرکاران تاثیر می گذارد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به اینکه در تامین قطعات خودرو مشکلی وجود ندارد، افزود: این روزها تنها در تامین قطعات الکترونیکی برخی خودروها با مشکل مواجه هستیم که این وضع در خودروهای چینی وخیم تر است.

به گفته نیک آیین، بیشترین قطعات یدکی موجود در بازار تولیدات داخلی است و روز به روز تلاش می شود تا واردات قطعات خودرو کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو قطعات موجود در شرکت های خودرو سازی ایران خودرو و سایپا را نمونه ای از بومی سازی قطعات خودروها دانست.

نیک آیین در مورد نحوه شناسایی تعمیرکاران بدون مجوز، گفت: براساس مقررات صنف تعمیرکاران، واحدهای مجاز به تعمیرات خودرو باید جواز خود را در معرض دید قرار دهند. اگر عموم مردم در مراجعه به این مراکز دقیق و تیزبین بوده و ابتدا به بررسی جواز بپردازند از بسیاری از تخلفات جلوگیری می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو خاطرنشان کرد: تعمیر خودروهای سنگین از جمله فعالیت های اصلی  صنف تعمیرکاران خودرو بوده و با توجه به اینکه بخش زیادی از پروژه های عمرانی و ساخت و ساز که در گذشته کلید خورده بود متوقف شده است، عملا فعالیت ماشین های سنگین هم کاهش پیدا کرده و به همین سبب، این خودروها دیگر نیازی به تعمیر نخواهند داشت.