آرشیو سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۴۴۹۴
ورزش
۱۴

اوج هیجان در فوتبال آلمان

بایرن متزلزل و فشرده ترین جدول اروپا

بوندس لیگا به هفته هشتم رسیده و لیگی که عادت داشتیم بایرن مونیخ را در آن با اختلاف در صدر ببینیم، فشرده ترین جدول بین لیگ های معتبر اروپایی را دارد. فاصله تیم اول تا نهم جدول در لیگ هجده تیمی آلمان تنها 2 امتیاز است و یک تساوی یا شکست، می تواند جایگاه تیم ها را در جدول تا هشت رتبه جابه جا کند.

مسابقات هفته هشتم روز جمعه با دیدار تیم های فرانکفورت و بایر لورکوزن آغاز شد که این دیدار با برتری سه بر صفر فرانکفورت همراه شد. فرانکفورت با این برد 14 امتیازی شد و رده هشتم جدول آمد. روز شنبه در مهم ترین بازی بایرن مونیخ مهمان آگسبورگ بود و 30 ثانیه پس از شروع مسابقه دروازه اش را باز شده دید. لواندوفسکی در دقیقه 14 و گنابری در دقیقه 49 گل زنی کردند تا بایرن از حریف پیش بیفتد، اما دقایق پایانی هم مانند دقایق نخستین برای باواریایی ها خوب پیش نرفت و فینبوگاسن در دقیقه 92 موفق شد دروازه مانوئل نویر را باز کند. بایرن مونیخ تا پایان هفته هشتم تنها در چهار دیدار به برتری رسیده و با 15 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. لایپزیش و وولسفبورگ، دو تیم مدعی این فصل فوتبال آلمان در ردبول آره نا به مصاف هم رفتند و در نهایت کارشان با تساوی یک گله به پایان رسید. وولسفبورگ 16 امتیازی در رده دوم جدول است و لایپزیش 15 امتیازی در رده پنجم قرار گرفته است. یونیون برلین، تیمی که اولین حضور تاریخی ا ش در بوندس لیگا را تجربه می کند به مصاف فرایبورگ 14 امتیازی رفت و موفق شد با پیروزی دو بر صفر هفت امتیازی شود و از منطقه سقوط فاصله بگیرد. فرایبورگ در صورت پیروزی در این مسابقه صدرنشین بوندس لیگا می شد. وردربرمن و هرتابرلین، تیم هایی که در کمرکش جدول قرار دارند نیز با تساوی یک گله به کارشان پایان دادند. دوسلدورف و ماینتس، تیم های قعرنشین جدول در یک نبرد مهم به مصاف هم رفتند که میزبان موفق شد با یک گل به برتری برسد و 7امتیازی شود.

دورتموند در یکی از مهم ترین بازی های هفته با تک گل مارکو رویس مونشن گلادباخ را شکست داد و به رده چهارم آمد. گلادباخ با وجود قبول این شکست، همچنان صدرنشین بوندس لیگاست.