آرشیو سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

شکنجه 60 اسیر فلسطینی در عربستان به دست شکنجه گران وارداتی!

عضو ارشد حماس می گوید، 60 فلسطینی بازداشت شده در عربستان مورد انواع شکنجه قرار گرفته و بازجویان خارجی از آنها بازجویی می کنند.

اخیرا اخبار بازداشت شماری از مقامات و شهروندان فلسطینی در عربستان سرو صدای زیادی به راه انداخت. اکنون خبر رسیده این بازداشتی ها شکنجه شده و توسط بازجوهای خارجی(احتمالا اسرائیلی) مورد بازجویی قرار می گیرند. «سامی ابوزهری» از اعضای ارشد جنبش فلسطینی حماس اعلام در این باره گفته، فلسطینی هایی که از آغاز سال جاری (2019) در عربستان بازداشت شده اند مورد انواع شکنجه قرار گرفته اند و به شیوه ای سخت از آنها بازجویی شده است. وی به خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گفته، برخی از بازداشت شده ها به دست بازجویان خارجی مورد بازجویی قرار گرفته اند و این موضوع شایسته عربستان نیست. به گزارش فارس، ابوزهری ادامه داد، 60 بازداشت شده فلسطینی در عربستان وجود دارد که برخی از آنها از اعضای جنبش حماس یا حامیان آن هستند و بعضی بیش از 30 سال در این کشور زندگی کرده اند و در آبادانی آن سهیم بوده اند.

دیدبان حقوق بشر «اروپا-مدیترانه» نیز تایید کرده، دست کم 60 فلسطینی در عربستان بازداشت شده اند و تعداد، بالاتر از این میزان است. حماس پیشتر از بازداشت «محمد صالح الخضری» نماینده این جنبش در عربستان خبر داده بود و رسانه ها نیز اخیرا اعلام کردند «ابوعبیده الاغا» از دیگر اعضای ارشد حماس نیز در ریاض بازداشت و به زندان «ذهبان» منتقل شده است. همچنین حساب توئیتری «معتقلی الرای» که به زندانیان سیاسی در عربستان می پردازد، نوشت که ماموران سعودی «محمد الخضری» از رهبران حماس را در بدو بازداشت شکنجه کرده اند.

گفتنی است رابطه رژیم صهیونیستی و آل سعود مدتی است از حالت «پنهانی» خارج، و با شیب ملایم به سمت «روابط علنی» پیش می رود.