آرشیو سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۹
رسانه: بین الملل
۸

اشغال شهر راس العین در شمال سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد نیروهای سوریه دموکراتیک به طور کامل از شهر راس العین عقب نشینی کردند و نظامیان ترکیه و مزدوران شان این شهر را به اشغال خود درآوردند. به گزارش این خبرگزاری، حمله متجاوزان ترکیه به شهر راس العین به تخریب تعداد زیادی از منازل و تاسیسات حیاتی و آواره شدن شماری از ساکنان آن منجر شد.

در همین خصوص کینو گابریل، سخنگوی نیروهای کرد سوریه در بیانیه ای گفت: «ما در این شهر [راس العین] دیگر نظامی نداریم.» وزارت دفاع ترکیه نیز در موضعی گفت یک کاروان شامل 55 وسیله نقلیه وارد راس العین شد و یک کاروان 86 خودرویی از این شهر خارج شد و به سمت منطقه تل تمر رفت.

قبل از این منابعی در مخالفان مسلح سوریه از خروج کاروان نظامیان یگان های مدافع خلق کرد که ساختار نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک را تشکیل می دهند، خبر دادند. گفته می شود این کاروان به سمت شهر حسکه رفتند. در همین حال، مقامات ترکیه برای خروج نیروهای کرد از مناطق شمالی سوریه ضرب الاجل تعیین کردند. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در این باره گفت: زمانی که ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه با آمریکا تلاش می کند واشنگتن به حمایت از یگان های مدافع خلق کرد ادامه می دهد. آنها برای ایجاد یک دولت تروریستی در مجاورت با مرزهای ما تلاش می کردند و ما طرحشان را شکست دادیم. وی افزود:

35 ساعت زمان باقی مانده و اگر کردها از منطقه امن عقب نشینی نکنند، عملیات چشمه صلح از سر گرفته خواهد شد.