آرشیو سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۹
حوادث
۱۹

خرید میلیاردی دلار با کاغذ باطله

مردی که با همدستی همسرش و سه مرد دیگر، هنگام خرید دلار، به جای پول کاغذباطله به فروشندگان می دادند، در دام کارآگاهان پلیس آگاهی تهران گرفتار شدند.به گزارش خبرنگار جام جم، 28 شهریور مردی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران با طرح شکایتی گفت: در جزیره کیش مغازه پوشاک دارم، مردی که شلوار کردی به تن داشت و مدعی بود که عراقی است همراه خانمی برای خرید به مغازه ام آمدند. پس از خرید و کمی گفت وگو اعلام کردند که در کار خرید و فروش ارز هستند و می توانند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از من بخرند و به ازای آن پول نقد به من تحویل دهند. با حرف هایشان اعتمادم را جلب کردند و قرار شد مقداری دلار که در اختیار داشتم به آنها تحویل داده و در برابر آن وجه نقد دریافت کنم. به خاطر این که دلارها در خانه ام در شهر تهران بود، قرار ملاقات را در شهر تهران گذاشتیم.قرار شد که همدیگر را در اتوبان اشرفی اصفهانی ملاقات کنیم. در روز ملاقات حدود 7000 دلار تهیه کردم و در محل قرار حاضر شدم و مرد عراقی همراه سه نفر دیگر به محل قرار آمدند. دلارها را به آنها تحویل دادم و آنها نیز یک چمدان شیشه ای و چوبی که حاوی اسکناس ده هزار تومانی نو و بسته بندی شده بود، به من نشان دادند. پس از تحویل گرفتن چمدان از یکدیگر جدا شدیم. پس از رفتن آنها چمدان را باز کردم و دیدم زیر بسته های اسکناس، کاغذ باطله گذاشته شده است.
پس از این شکایت تحقیقات پلیس آغاز و مشخص شد متهم اصلی و همسرش همراه سه همدست دیگرشان، اهل و ساکن شهرستان ارومیه هستند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: در پایش های اطلاعاتی کارآگاهان مشخص شد متهمان در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استان ها اقدام به کلاهبرداری به همین شیوه کرده اند. با اخذ نیابت قضایی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کنند.
سردار لطفی با اشاره به این که در این پرونده متهمان 15 میلیارد ریال از مالباخته کلاهبرداری کرده اند، افزود: با دستور قضایی متهم پرونده برای کشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.