آرشیو چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸، شماره ۴۷۳۶
گردشگری
۱۹
خبر بنگاه ها

زمینه سازی بنیاد مستضعفان برای حضور گردشگران در جزیره لارک

گروه بنگاه ها : معاون بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد با سرمایه گذاری بر ظرفیت های گردشگری جزیره لارک و با همکاری اهالی این منطقه نوعی الگوی بومی پیشرفت را به ساکنان جنوب کشور معرفی می کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، موسی برزگری از طرح بنیاد مستضعفان برای توسعه بوم گردی جزیره لارک خبر داد و افزود: این جزیره یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است و بنیاد مستضعفان تلاش می کند تا با آموزش اهالی محروم جزیره و گسترش اکوتوریسم و با حفظ بافت سنتی و سبک زندگی منحصربه فرد اهالی نوعی الگوی بومی پیشرفت را به ساکنان جنوب کشور معرفی کند. برزگری با اشاره به پتانسیل عالی جزیره لارک برای توسعه گردشگری گفت: جزیره لارک یکی از معدود مناطق دست نخورده و بکر خلیج فارس است که از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برای استفاده از جاذبه های طبیعی خلیج فارس برخوردار است.

وی با اشاره به تجربه موفق هتل کپری بنیاد مستضعفان در منطقه جنوب استان کرمان افزود: لارک علاوه بر جاذبه های طبیعی دارای مردمانی است که سبک زندگی خود را دارند و تجربه بنیاد در هتل کپری قلعه گنج نشان داد که گردشگران خارجی و داخلی بیشتر از فضا های بومی برای اقامت استقبال می کنند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت های فرهنگی و سنتی لارک برای جذب گردشگر استفاده کنیم. معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به مشکلات موجود برای تردد به این جزیره گفت: با حمایت بنیاد مستضعفان شناوری برای تردد میان قشم و لارک در نظر گرفته شده است. این شناور روزی دو بار بین قشم و لارک تردد می کند. از سوی دیگر برای رفاه حال مسافران بحث هوشمندسازی تردد این شناور از طریق گوشی تلفن همراه با استفاده از یک شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه شهید بهشتی اجرا شده است. در این طرح مسافر می تواند به راحتی حرکت شناور را رصد کند و با برنامه زمان بندی و بدون معطلی خود را به جزیره برساند.