آرشیو چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۴
ورزشی
۹

درخواست 200 میلیونی شرکت تجهیز از فدراسیون کشتی!

در حالی که قرار است ایران میزبانی رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی به عنوان یک رویداد بین المللی را بر عهده بگیرد، فدراسیون کشتی توان پرداخت اجاره سنگین 2 روز برگزاری این رقابت ها به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی را ندارند.

رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای 7 و 8 آذرماه سال جاری به میزبانی تهران و در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود. ایران در حالی میزبانی این رویداد معتبر بین المللی را عهده دار شده است که مسئولان فدراسیون کشتی نگران پرداخت اجاره سنگین 2 روز برگزاری این رقابت ها به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هستند.

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی اجاره سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برای 2 روز برگزاری این رقابت ها را رقمی در حدود 200 میلیون تومان اعلام و در گفت وگو با ایسنا تاکید کرد که با توجه به وضعیت اعتبارات و مشکل کمبود بودجه، فدراسیون توانایی پرداخت این هزینه سنگین را ندارد. ما توقع نداریم برای برگزاری رقابت های کشوری از ما اجاره نگیرند اما حداقل برای میزبانی جام جهانی به عنوان یک رویداد بین المللی توقع مساعدت داریم.

اکثر فدراسیون های ورزشی با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می کنند، تا جایی که حتی توان اعزام تیم های خود به بسیاری از رقابت های بین المللی را ندارند، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به عنوان یکی از زیر مجموعه های وزارت ورزش و جوانان هزینه های هنگفتی را بابت اجاره اماکن خود از فدراسیون های ورزشی دریافت می کند، تا جایی که این موضوع باعث انباشت بدهی های میلیاردی فدراسیون ها به شرکت توسعه و تجهیز شده است.

 در جایی که هزینه برگزاری اردوهای تیم ملی، اسکان، تغذیه و... رشد شدیدی طی یکی دو سال اخیر داشته و قیمت ارز نیز چند برابر شده و بودجه فدراسیون های ورزشی متناسب با این وضعیت، افزایش نداشته، اما شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی همکاری چندانی با فدراسیون های ورزشی ندارد.