آرشیو چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۱۰
فرهنگ: نسبتا تاریخی
۱۲

عطف

باردیگر پرسش ها و پاسخ های تاریخی

چاپ دوم کتاب «پرسش ها و پاسخ های تاریخی» که درباره زندگانی معصومین(ع) از امیرالمومنین(ع) تا شهادت امام حسین(ع) است، توسط نشر معارف به چاپ رسید. مهر این خبر را به همراه متنی در معرفی این کتاب منتشر کرده که از این قرار است: گروه پژوهش تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی با اهداف اولویت، سودمندی و عمومیت بر آن شدند مهم ترین پرسش ها و پاسخ های تاریخی که در برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف عنوان شده و پاسخ های علمی و مستند کارشناس محترم برنامه جناب حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی را سامان داد و آن را در سه جلد تدوین و تنظیم کرده چاپ کنند.

در این کتاب تمام کوشش و توان صرف شده تا براساس همین اصل، پرسش هایی اساسی و در رتبه اول جمع آوری شود تا مخاطب به پاسخ بیشترین سوال هایش برسد.

بازگشت خانواده تیبو به کتابفروشی ها

رمان چهارجلدی خانواده تیبو اثر ماندگار روژه مارتن دوگار که رویدادهای تاریخی فرانسه در سال های ابتدایی قرن 20 و سال های آغاز جنگ جهانی اول را بررسی می کند، به چاپ هفتم رسید. این کتاب را ابوالحسن نجفی ترجمه کرده و ایبنا درباره این کتاب نوشته است: خانواده تیبو زندگی دو نسل از خانواده ای اشرافی و فرهیخته را در سال های ابتدای جنگ جهانی دوم، توصیف می کند. نگارش رمان خانواده تیبو برای روژه مارتن دوگار جایزه نوبل سال 1937 را به ارمغان آورد. مارتن دوگار در جلدهای سوم و چهارم این رمان چهارجلدی، اتفاقات جنگ جهانی را در کشور فرانسه نوشته که ارزش مطالعات فرهنگی و تاریخی این کتاب را دوچندان کرده است .