آرشیو چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۱۰
ورزش
۱۷

تایید صلاحیت داورزنی و 5 گزینه دیگر برای ریاست فدراسیون والیبال

صدای پای داورزنی می آید

بررسی اولیه صلاحیت نامزدهای فدراسیون والیبال به این صورت شد که در همان ابتدا پنج نفر رد صلاحیت شدند.

شهریور امسال بود که ثبت نام از متقاضیان آغاز شد که تا آخرین روز ثبت نام 12 نفر برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند و همان ابتدا افشین داوری که سرپرست فدراسیون بود، به دلیل مخالفت وزیر از گردونه رقابت ها خارج شد.

از جمع 11 نفر باقی مانده هم پنج نفر روز گذشته رد صلاحیت شدند تا رقابت بین شش داوطلب در جریان باشد. علیرضا دریابیگی، علیرضا سلیمی، سیامک عزیزی، علی نیکنام فر و یگانه یادگاری متقاضیان ریاست در فدراسیون والیبال بودند که پرونده آنها تاییدیه اعضای کمیسیون تطبیق را نگرفته است. کمیته تایید صلاحیت،پیشینه مدیریتی آنها را برای ورود به انتخابات کافی ندانسته است.

براین اساس محمدرضا داورزنی، معاون فعلی وزارت ورزش و رئیس پیشین فدراسیون والیبال که ورودش به انتخابات با هجمه های زیادی مواجه شد، همراه محمود افشاردوست، محمدرضا رشیدی، احمد سعادتمند، بهنام محمودی و امیرحسین منظمی شش داوطلب هستند که در صورت تایید صلاحیت از سوی مراجع ذی صلاح در فهرست نهایی نامزدهای ریاست والیبال قرار می گیرند. بعد از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها از سوی مراجع ذی صلاح، وزارت ورزش باید نسبت به تعیین زمان انتخابات فدراسیون والیبال و برگزاری آن اقدام کند.

والیبال ایران رقابت های انتخابی المپیک (دی ماه چین) را در پیش دارد. از همین رو برگزاری هرچه زودتر انتخابات این رشته به منظور ثبات مدیریتی و سامان گرفتن اوضاع آن حائزاهمیت است.

در همین رابطه سیدمحمد شروین اسبقیان مدیرکل دفترامور مشترک فدراسیون ها روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار مهر تاکید کرد انتخابات والیبال قطعا امسال برگزار خواهد شد. فدراسیون والیبال از سال گذشته که احمد ضیایی به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشسته از ریاست فدراسیون کنار گذاشته شد، با سرپرست مدیریت می شود.