آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸، شماره ۴۷۴۵
فرهنگ و هنر
۲۱

تازه ها

«زندگی پنهان ذهن» در ویترین کتابفروشی ها

دنیای اقتصاد : «زندگی پنهان ذهن» نوشته ماریانو سیگمان با ترجمه ماندانا فرهادیان منتشر شد.

این کتاب از حوزه های فیزیک، ریاضیات، فلسفه، پزشکی، زیست شناسی، روان شناسی، مردم شناسی، زبان شناسی و همچنین آشپزی، شعبده بازی، شطرنج، موسیقی، ادبیات و هنر بهره می گیرد تا نشان دهد که علوم اعصاب چگونه در زندگی به خدمت ما در می آید و عیان می کند که چگونه بی کرانگی نورون های درون مغزمان نحوه ادراک و احساس و استدلال و ارتباط ما را می سازند. کتاب «زندگی پنهان ذهن» در 327 صفحه و به قیمت 56 هزار تومان از سوی نشر نو منتشر شده است.

 
بررسی تاثیر آزار کلامی در یک کتاب

دنیای اقتصاد : کتاب «آزار کلامی» نوشته اما جرتونی با ترجمه نیوشا صدر منتشر شد. این کتاب سعی دارد به مخاطب خود نشان دهد که آزار کلامی چطور روی می دهد و چگونه می توانیم خودمان را از آزار کلامی کودکان بازداریم.

نویسنده مطالب خود را با تعریف آزار کلامی شروع و در ادامه پس از ارائه شرح حالی از یک آزارگر، تحلیلی از وضعیت روانی کودکان حین آزار کلامی ارائه می کند. راهبردهای مورد استفاده کودکان آسیب دیده در مدارا با آزار کلامی عنوان فصل بعدی کتاب است و بررسی کودکانی که دچار آزار کلامی شده اند و الگوهای فکری و رفتاری و نظام باور و فکر آنها نیز در بخش های بعدی کتاب مورد توجه قرار گرفته است. اما جرتونی روان شناس و پزشک متخصص اطفال است. وی در ابتدا برای کودکان کتاب های آموزشی و داستانی می نوشت، اما کمی بعد آزار کلامی به دغدغه اصلی اش تبدیل شد. کتاب «آزار کلامی» در 52 صفحه و به قیمت 11هزار تومان از سوی نشر چترنگ به چاپ رسیده است.