آرشیو پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۱۹۷
حوادث
۸

5 قتل برای سرقت مسلحانه طلافروشی

گروه حوادث: دو پسرعمو که با همدستی 4 نفر از دوستانشان قصد سرقت مسلحانه از یک طلافروشی را داشتند، پس از دستگیری اعتراف کردند که برای سرقت خودرو 5 زن و مرد را نیز کشته اند.

 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، نیمه اول آبان، 6 مرد مسلح سوار بر خودرو به یک طلافروشی در شهرستان نمین اردبیل رفته و قصد سرقت مسلحانه داشتند که با حضور بموقع ماموران پلیس نقشه شان ناکام ماند و از محل متواری شدند. اما کارآگاهان با بررسی دوربین های مداربسته طلافروشی شماره پلاک خودروهای سارقان را به دست آورده و در ادامه دریافتند همه پلاک ها متعلق به خودروهای مسروقه بوده است. بدین ترتیب در ادامه ردپای دو پسرعمو اهل روستای «زردآلو» اردبیل را پیدا کرده و در چند عملیات هر دو متهم دستگیر و درادامه نیز 4 همدستشان دستگیر شدند.

جنایت  برای سرقت خودرو

بازجویی ها از متهمان درحالی آغاز شد که بررسی سوابق متهمان نشان می داد فقط یکی از آنها سابقه کیفری داشته و از مدتی قبل نیز برای این سرقت مسلحانه برنامه ریزی کرده اند. دو پسر عموی سارق در جریان بازجویی پرده از راز قتل 2 زن و 3 مرد برای سرقت خودروهایشان برداشتند. یکی از آنها به پلیس گفت: این قتل ها 15 روز پیش از این سرقت و در سه مرحله اتفاق افتاد. 4 نفر از آنها را با اسلحه کشتیم و یک نفر را نیز خفه کردیم.سرهنگ هوشنگ حسینی، فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: پس از گزارش یک مورد سرقت مسلحانه نافرجام از مغازه طلافروشی در شهرستان نمین و استفاده سارقان از خودروها و پلاک های مسروقه، بررسی موضوع با تشکیل چند تیم تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اردبیل قرار گرفت. بررسی صحنه جرم مشارکت 6 سارق را برای کارآگاهان محرز کرد و با انجام اقدامات فنی و تخصصی و جمع بندی دلایل و مستندات قانونی و استفاده از تجهیزات، سارقان شناسایی و پس از هماهنگی قضایی توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند. با اعتراف 2 تن از سارقان به قتل 3 مرد و 2 زن جوان اردبیلی متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند. تحقیقات این پرونده همچنان ادامه دارد.