آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۱۹۹
سیاسی
۲

اخبار

روحانی میهمان یزدی ها و کرمانی ها

سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به استان های یزد و کرمان، امروز آغاز می شود. به گزارش «ایران»، حجت الاسلام حسن روحانی در این سفر دو روزه که تعدادی از اعضای کابینه نیز او را همراهی خواهند کرد، ابتدا به یزد و دوشنبه 20 آبان ماه نیز به استان کرمان سفر خواهد کرد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد با اشاره به اینکه دیدار رئیس جمهوری با مردم یزد، صبح یکشنبه در میدان امیرچخماق این شهر برگزار می شود، گفت: حدود 500 پروژه با اعتباری معادل 25 هزار میلیارد ریال در این سفر بهره برداری می شوند همچنین عمده پروژه هایی که شروع آن برای این سفر در نظر گرفته شده به گونه ای است که تا پایان عمر این دولت به بهره برداری می رسند و افتتاح می شوند.  محمدجواد فدایی، استاندار کرمان هم در این باره به «تسنیم» گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان کرمان بیش از 15 هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری می رسد و رئیس جمهوری در این سفر به شهرستان های رفسنجان، سیرجان، بافت و کرمان سفر می کند.

عراقچی:  برداشتن تحریم های بانکی اولویت ایران است

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام برگردد در صورتی که تحریم هایی که در این مدت وضع شده برداشته شوند. «سیدعباس عراقچی» به ایرنا گفت: شرایط ایران کاملا روشن است و توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران بیان شده است، ما آمادگی داریم به اجرای کامل برجام برگردیم اگر تحریم هایی که در این مدت وضع شده، برداشته شوند.

وی ادامه داد: برداشته شدن تحریم های بانکی و نفتی از اولویت های ماست و اگر برداشته شوند امکان بازگشت ایران به اجرای کامل برجام و گفت وگو درخصوص نحوه اجرای کامل و بهینه برجام و بهره مندی کامل ایران از این توافق فراهم می شود. معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: تا زمانی که خواسته های ایران تامین نشود کاهش تعهدات ادامه خواهد داشت.