آرشیو یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۵
ورزشی
۹

میراسماعیلی: مخالف بودیم اما داورزنی مجوز اعزام ملایی را صادر کرد

رئیس فدراسیون جودو گفت: با وجود مخالفت فدراسیون، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش مجوز اعزام ملایی به رقابت های قهرمانی جهان را صادر کرد.

آرش میراسماعیلی با بیان اینکه بررسی پیام های واتس آپ سعید ملایی نشان می دهد، وی از سال 2018 بدنبال تغییر تابعیت بوده است، گفت: با توجه به این شرایط، مخالف اعزام سعید ملایی به رقابت های قهرمانی جهان بودیم اما محمدرضا داورزنی مجوز اعزام را صادر کرد. رئیس فدراسیون جودو افزود: در جریان مسابقات رئیس فدراسیون جهانی تخلف جدی انجام داد و از مسابقه سوم به بعد در کنار ملایی محافظ شخصی قرار داد و تمام ذهنیتش این بود که ملایی به فینال برسد تا با حریف اسرائیلی مبارزه کند. در مسابقه ماقبل فینال ملایی به حریفی که چند بار باخته بود این بار نیز در وقت طلایی شکست خورد و هیچ اجباری به او برای باخت نبود.

وی تصریح کرد: شب نیز هتل او را تغییر دادند و برایش بلیت آلمان گرفتند و او را راهی این کشور کردند. فدراسیون جهانی پربنت پیام های سعید ملایی را برای ما فرستاد که نشان می داد او در ارتباط با خانم لیزا بدنبال تغییر تابعیت برای آذربایجان بوده است. حتی به او گفته بودند در این صورت تا 3 سال نمی تواند مبارزه کند. بنابراین سناریوی دیگری را برای وی طراحی کردند. چند نفر از داخل ایران از ملایی حمایت و به او خط می دادند و کارهایش را هماهنگ می کردند. باید از دادستان کل کشور تشکر کنم، ظرف هفته گذشته عوامل را معرفی کردیم و ایشان دستورات لازم را صادر کردند و ظرف چند روز آینده تکلیف این موضوع نیز روشن خواهد شد.میراسماعیلی ادامه داد: جالب است برخی دوستان قبل از مسابقات جهانی می دانستند قرار است چه اتفاقاتی بیفتد، یا خودشان این سناریو را نوشته بودند و یا از آن اطلاع داشتند. ما هم باید با نتانیاهوهای داخلی و هم نتانیاهوهای خارجی بجنگیم.