آرشیو چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸، شماره ۳۵۶۰
سیاست
۶
خبر ویژه

عضو فراکسیون زنان مجلس: یکی از افتخارات کروز نقش آفرینی زنان در صنعت قطعه سازی است

عضو فراکسیون زنان مجلس از فعالیت ها، خطوط تولید، مراکز طراحی و تولید دستگاه های صنعتی سایت شماره 2 شرکت صنایع تولیدی کروز بازدید به عمل آورد. در این بازدید مهندس سخا، مدیرعامل شرکت کروز و مدیران بخش های مختلف از فعالیت ها، مدیریت بهره وری و نظارت بر کیفیت در این شرکت توضیحاتی را برای هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس ارائه دادند. در این بازدید از دیدگاه هاجر چنارانی، قطعه سازی کروز شرکتی است که توانسته با استانداردهای جهانی همراه شود و ارزشمندتر آنکه تعداد زیادی از نیروهای آن را زنان تشکیل داده اند.

چنارانی درباره وضعیت صنعت قطعه سازی در کشور گفت: هم زمان با آغاز تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، به دلیل نبود قطعه مورد نیاز شاهد پرشدن خودروها در کف پارکینگ شرکت های خودروسازی بودیم، اما اکنون توانستیم در ایران قطعات مورد نیاز بیشتری را داخلی سازی کنیم.

او افزود: آنچه حائز اهمیت است اینکه بعد از تحریم بهتر توانستیم در صنعت قطعه سازی مانور دهیم و  تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم، البته باید به قطعه سازان میدان دهیم تا همه قطعات، حتی قطعاتی را که با قیمت پایین وارد می شد بتوانند در داخل و با همان کیفیت تولید کنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه درباره ارزیابی جایگاه قطعه سازی شرکت کروز گفت: امروز افتخار این است که هم قطعات مورد نیاز را می سازیم و هم الگوهای ساخت آنها در کشور شکل می گیرد که این موضوع باعث افتخار است.

چنارانی بر ضرورت حمایت قوه مقننه از صنعت قطعه سازی تاکید و عنوان کرد: مجلس از همه توان خود در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای هدفمندشدن این موضوع استفاده می کند؛ به ویژه در قطعه سازی نیز تلاش می کند که این صنعت و اشتغال آن حفظ شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد شرکت قطعه سازی کروز نیز گفت: همین که کروز توانسته در این صنعت خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کند و محیط کاری بسیار سالم و با استانداردهای بسیار بالا داشته باشد بسیار ارزشمند است، به خصوص اینکه تعداد زیادی از نیروهای آن را زنان تشکیل داده اند. این موضوع یکی از افتخارات شرکت صنایع تولیدی کروز است و اگر این بنگاه اقتصادی هم اکنون از استانداردهای بالایی برخوردار است، به طور حتم زنان نیز در ارتقای این استانداردها سهم بسزایی دارند.