آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۷
اخبار کشور
۳

رئیس قوه قضائیه: در روند مبارزه با فساد، گرفتار هیچ گونه حاشیه سازی نمی شویم

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ادامه قاطعانه و مصمم روند مبارزه با فساد گفت: هیچگونه حاشیه سازی نمی تواند روند مبارزه دستگاه قضایی با فساد را کند یا متوقف کند و ما مصمم تر از گذشته، این مسیر را ادامه می دهیم.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه، مبارزه با فساد را نکته ای اساسی برای نظام اسلامی دانست و اظهارداشت: مبارزه با فساد در ذات نظام وجود دارد و هیچکس نمی تواند دغدغه مردم، نظام و کشور را داشته باشد اما دغدغه مبارزه با فساد نداشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه مبارزه با فساد یک اصل و ضرورت است، افزود: امروز پرچم مبارزه با فساد برافراشته شده و یک موضوع کاملا همگانی است که مربوط به همه بخش ها و آحاد مردم است. هر کس امروز به نام مدیر به مردم خدمتگزاری می کند باید بداند توقع مردم از همه دستگاه ها، ادارات و سازمان ها، سلامت نظام اداری و خدمت بدون شائبه و مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه مسئله فساد برای همه رنج آور شده است، تاکید کرد: دستگاه قضا مصمم است این روند را دنبال کند و هیچگونه حاشیه سازی ما را گرفتار نخواهد کرد، از مبارزه با فساد باز نخواهد داشت و روند کار دستگاه قضایی را کند نخواهد کرد. ما مصمم تر از همیشه به صورت قاطعانه با فساد مبارزه می کنیم و مردم را نیز در جریان اقدامات خود قرار خواهیم داد زیرا معتقدیم مشارکت و احساس مسئولیت مردم در این زمینه بسیار مهم است.

در ادامه این جلسه، رئیس دستگاه قضا همچنین دستور داد که تغییرات مورد نیاز در قانون مجازات اسلامی یا آیین دادرسی کیفری، هر چه سریع تر به مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

براساس این گزارش، رئیس ستاد حقوق بشر نیز گزارشی از حضور جمهوری اسلامی در مجمع عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داد و گفت: فضا در این نشست در مجموع مثبت بود و گزارش منقح و کاملی از وضعیت حقوق بشر در کشور ارائه شد.

در ادامه نیز بحث و بررسی درخصوص اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری در دستور کار مسئولان قضایی قرار داشت که مواردی از آن به تصویب رسید.